Vodafone România intră mai rapid decât se anticipa pe servicii fixe, respectiv Internet de mare viteză și servicii de televiziune, dar printr-un acord cu Telekom Romania. Intenția operatorului a fost dezvăluită după ce grupul a decis achiziția filialelor Liberty Global din mai multe țări, printre care și preluarea UPC România.
Astfel, după acordul anunțat azi se pare că Vodafone va intra mai rapid pe segmentul fix, pe Internet și TV. Deocamdată nu există un calendar clar al lansărilor serviciilor fixe, dar responsabilii Vodafone România au declarat pentru Computerblog.ro:
Imediat ce vom avea noi oferte în baza acordului, le vom comunica.
Vodafone România a încheiat un acord cu Telekom Romania pentru servicii wholesale, pe baza căruia Vodafone va putea lansa servicii de internet fix și TV, folosind rețeaua de fibră optică a Telekom Romania din zonele urbane. Acordul va permite Telekom să își exploateze mai bine infrastructura fixă.
„Acest acord reprezintă un pas înainte în implementarea uneia dintre prioritățile noastre principale, și anume extinderea către gospodării și familii. În plus față de oferta comercială existentă, clienții noștri vor beneficia, după implementarea acordului, de pachete convergente, care vor include servicii mobile, servicii fixe în bandă largă și de televiziune, însoțite de aceeași calitate a serviciilor de care se bucură deja în relația cu noi”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
Pe segmentul de clienți persoane fizice, Vodafone România oferă servicii de voce și date mobile, precum și serviciul de streaming video și de muzică 4GTV+. Pe segmentul de persoane juridice, compania s-a remarcat de-a lungul timpului prin inovație în ceea ce privește pachetele convergente de servicii complete fix-mobil, care includ internet, IP VPN și servicii de voce, încă din anul 2000.
Cele două companii vor continua să concureze independent pe piață, fiecare dintre ele urmându-și propriul plan de dezvoltare, în concordanță cu strategiile comerciale și de business autonome.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 46 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 18 țări.
Si uite cum experienta cu RCS-RDS, ia facut ca Vodafone sa ‘copieze’, incercand:
– preluarea abonatilor Telekom la telefonia fixa! …si vor fi multiiii;
– preluarea in viitorul apropiat sau indepartat, a intregii infrastructuri Telekom.
Insa vodafone uita un lucru, RCS a inceput sa introduca TOATE cablurile subteran, iar telekom pune tablite de proprietate pe stalpii din lemn!
La cat de bine merge Telekom, nu cred ca isi vor permite sa faca si ei aceasta investitie, asa ca singura lor solutie: folosirea infrastructurii subterane ale RCS, care implicit va atrage costuri lunare de inchiriere, iar daca nu le platesc… baietii de la RCS le vor ‘taia macaroana’, asa cum face Telekom.
Trebuie sa recunosc ca in acest moment RCS este cu …n pasi in fata oricarui operator de telefonie mobila, in privinta investiitiilor in infrastructura.
Au achizitionat antene de telecomunicatii, au micsorat abonamentele, au intrat pe piata energetica, au inceput in marile orase introducerea cablurilor subterante (ceea ce nici un operator nu a facut-o), ceea ce va rezulta un castig in plus pentru RCS-RDS, din contracte de inchiriere cu operatorii mobili dar si energetici.
 
E complicat, dar oricum erau prea mulți operatori – 4 mobili, 3 ficși și așa mai departe. Dar competiția este bună, în sensul că datorită ofertelor au scăzut prețurile și au crescut lucrurile incluse în oferte. Probabil 2 operatori ar fi suficient pentru piața noastră. Dar concurența să fie reală, nu simulată.
 
Daca se va plafona si preturile pentru apelurile internationale in interiorul UE, atunci sigur vor fi 2 operatori !
In privinta concurentei reale si nu simulate intre opreatori, …. hmmm …. no comment! Ai putea face un intreg articol pe tema asta! 😉
 
Știu povești cu UPC și RCS, când un client nemulțumit nu se putea muta la celălalt. “Noi pe strada aia nu intrăm, că nu e a noastră” 🙂