După lansarea Playstation VR, principalii competitori, Oculus și Valve au lansat nou hardware pentru soluțiile lor.

valve-vr-controller

Sursa foto.

Oculus a lansat noi controllere pentru Rift, Oculus Touch, care costă 200 de dolari.

ads

Valve a prezentat noul controller (cel din imagine), la fel, diferit de modelele anterioare. Par mai utile decât cele pe care le-am folosit la test, cel puțin din imagini.

Dacă pînă acum vorbeam practic de niște „bețe” cu butoane, noua generație de controllere Valve și Oculus permite recunoașterea mișcării de apucare, când închizi palma, practic poți prinde obiecte și te poți cățăra în realitatea virtuală. Probabil în timp senzorii ăștia vor ajunge să fie wireless și lipiți, poate chiar niște mănuși smart. Dar deocamdată este bine și așa, doar că trebuie să te obișnuiești cu noile modele de controllere.

Valve a și anunțat oficial că testează tot felul de alți senzori de mișcare care să fie integrați în sistem, pentru experiențe mai bune în joc. Deocmadată însă, experiența VR rămâne pentru un segment destul de redus de gameri, mai ales din cauza costurilor mari. Niciunul din jocuri nu a trecut de faza de experiment, să coalizeze o comunitate mare.

Valve și Oculus estimează că următoarea generație de soluții VR trebuie să fie mai accesibilă, deocmadată doar HTC Vive mai visează să vândă soluții pentru o cameră întreagă. Pe lângă preț, foarte puțini oameni ar avea o cameră goală care să fie transformată doar pentru jocuri VR.

Sunt mai multe discuții privind viitorul VR aici.