Ediţia 2010 a studiului ROADS (“Romanian Online Advertising Study”) realizat de IAB România şi PwC România arată că valoarea totală a pieţei de publicitate online în România a atins în anul 2010 cifră de 86,04 mil. RON (20,4 mil. euro la cursul mediu anual), conform unui comunicat al organizației.

Publiciatate online

Cifra este cea mai mare înregistrată până acum în 4 ani de colectare şi raportare a informaţiilor despre vânzările de publicitate online de la principalii furnizori din piaţă. Valoarea raportată a pieţei de publicitate online a crescut cu 32% faţă de anul 2009 (aproximativ 65 de milioane RON) şi cu 19% faţă de valoarea din 2008 (72,4 milioane RON).

Creşterea a fost continuă, de la un semestru la altul în ultimii 2 ani, al doilea semestru al anului 2010 înregistrând o valoare record de 43,995,832 RON, în creştere cu 11% faţă de acelaşi semestru din 2009 (39,6 milioane RON) şi cu 5 % faţă de primul semestru al anului 2010 (aproximativ 42 de milioane de RON).

Studiul derulat de IAB România şi PwC structurează investiţiile în publicitatea online din România în funcţie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum şi în funcţie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea influenţei sezonalităţii. Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” ediţia 2010 cuprinde o analiză detaliată, incluzând tabele şi grafice, pentru fiecare dintre cele trei categorii de clasifi