După aventurile la teatru și din tabăra de tenis, ieri seară am fost cu copiii la Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City să vedem Dr. Seuss’ The Lorax, un film de animație 3D, la invitația celor de la Orange. Am vizitat cu ocazia asta și prima expoziție științifică interactivă din România, revin mai jos cu detalii.
Lorax
Trecând peste faptul că este primul film de animație muzical pe care l-am văzut recent, trebuie precizat că este un film pentru copii și cam atât. Are rating mare pe IMDB probabil de la părinții care l-au vizionat, pentru că are un puternic mesaj activist, Greenpeace, corporațiile nesătule care ne vând orice pentru a face bani pe spinarea noastră.
Eroul principal inventează un fular multifuncțional – poate fi căciulă, poate fi mop etc – dar care nu poate fi făcut decât din lemnul singurei specii de copaci care trăia într-o anumită regiune a lumii. Evident, ocupă zona și în final taie toți copacii. Lorax, deși este vocea copacilor și avocatul pădurii nu poate face nimic concret să oprească dezastrul.
Evident pământul este poluat, aerul devine irespirabil și un tânăr inventiv creează o corporație care vinde aer curat la sticlă. Asta pînă apare eroul pozitiv, Ted, un puști căruia iubita îi spune că ar fi impresionată dacă îi aduce un copac real. Ted descoperă că nicăeri nu mai există copaci reali, reușește să iasă din minunatul oraș de plastic, descoperă poluarea masivă de afară și ajunge în final să-l cunoască pe cel care generase haosul, autorul invenției. Dar, supriză, impresionat de Lorax, acesta salvase ultima sămânță de copac, iar replantarea ei devine un adevărat quest mitic pentru tânărul Ted. O mulțime de peripeții și răsturnări de situație.
Simpatic, mai puțin fazele în care personajele cântă, precum filmele americane din anii ’30 – ’40.
Expoziția interactivă
Expoziția de la Digiplex este intitulată sugestiv “Xperiment!” și prezintă copiilor 16 experimente, pentru a descoperi principiile mecanicii şi numai.
Din ce am citit pe tema asta, expoziţia a costat 15.000 de euro, iar mare parte din costuri au fost acoperite de Da Vinci Learning, Orange, Institutul Francez şi Carrefour.