Facebook a gândit un plan de a face bani: va percepe taxe pentru vânzarea bunurilor în metavers. Vreau să scriu metavers, cum scriem și univers. Nu metaverse, în engleză.

Sursa foto: https://ro.depositphotos.com/

Taxe pentru Meta

Meta a anunțat într-o postare că a ajuns la etapa de testare pentru vânzarea virtuală a bunurilor. Vânzările vor fi posibile pe platforma Horizon Worlds, parte din metaverse, iar creatorii vor putea vinde accesorii fashion pentru avatarul utilizatorilor și elemente pentru personalizarea lumilor virtuale.

Vor fi percepute taxe mari pentru vânzări, acestea ajungând la 47,5%. 30% din taxe vor fi luate pentru Meta Quest, acesta fiind sistemul de realitate virtuală, iar 25% vor fi percepuți pentru utilizarea platformei Horizon. Dacă un creator o să vândă un produs în valoare de $1, Meta Quest își va reține $0.30, iar din suma rămasă Horizon va lua $0.17, adică 25% din $0.70. Meta plănuiește în viitor să extindă Horizon Worlds și către alte platforme, în special către cele care sunt destinate pentru Android și iOS.

Vă reamintim că în octombrie 2021 gigantul tech și-a anunțat rebranding-ul, trecând de la Facebook la Meta. Schimbarea a fost făcută cu scopul de a muta atenția de la social media către tehnologia metaverse – o viziune din viitor a internetului care implică realitatea virtuală. În prezent, doar câțiva creatori au început testarea funcției de vânzări în metaverse, însă Meta a refuzat să ofere numărul exact de participanți.

Despre Metaverse

Metaversul este un concept al unui univers persistent, online, 3D, care combină mai multe spații virtuale diferite. Vă puteți gândi la asta ca la o viitoare iterație a internetului. Metaversul va permite utilizatorilor să lucreze, să se întâlnească, să se joace și să socializeze împreună în aceste spații 3D. Probabil vom folosi căști VR și ochelari AR pentru acces.

Metaversul nu există pe deplin, dar unele platforme conțin elemente asemănătoare metaversului. Jocurile video oferă în prezent cea mai apropiată experiență de metaverse oferită. Dezvoltatorii au depășit limitele a ceea ce este un joc prin găzduirea de evenimente în joc și prin crearea de economii virtuale.

Citește restul articolelor pe Risco.ro.