După atentatul de Nisa, teoriștii încearcă să copieze metoda în alte capitale europene, iar la Berlin sistemele electronice au funcționat, dar nu au putut opri camionul. Așa că autoritățile caută noi tehnologii care ar putea bloca motoarele în mers, pentru camioane în primul rând, dar nu numai.
Project Restore – remote stopping road engines – ar putea fi folosit și pentru mașini, pentru motociclete și scutere, dacă vor reuși să găsească o tehnologie care să funcționeze la fel peste tot.
Tehnologia ar fi utilă și pentru cazurile în care sunt furate mașini sau așa mai departe. Greu de spus dacă vor găsi o tehnologie care să permită închiderea unui motor de la distanță, iar unii se tem că o astfel de soluție va trebui instalată pe motoarele vehiculelor care vor fi vândute pe viitor.
Mașinile smart, care au computere de bord conectate la Internet, ar putea fi oprite mult mai ușor, iar lipsa unor tehnologii de securitate a arătat că mașinile intelgiente sunt vulnerabile. Dar circulă în continuare și camioane și mașini care au sisteme vechi de zeci de ani și probabil nu va fi ușor de găsit o soluție pentru a le opri.
Uniunea Europeană lucrează la o astfel de tehnologie de doi ani, lucru care a ieșit la iveală după atentatul de la Nisa. De asemenea, există o altfe fel de soluție, dezvoltată de un român: Roboscan poate scana camioanele la vamă, la intrarea în Uniunea Europeană și ar putea descoperi explozibili foarte ușor.
Am auzit de-un caz pe ogoarele patriei noastre, cu niste combine italienesti cu o gramada de chestii smart care au fost oprite in camp pentru neplata ratei de leasing. E drept ca nu le-au oprit in mers, de fapt le-a blocat pornirea motorului, erau stationate.
 
citez:
…De asemenea, există o altfe fel de soluție, dezvoltată de un român: Roboscan poate scana camioanele la vamă, la intrarea în Uniunea Europeană și ar putea descoperi explozibili foarte ușor.
EXISTA si se folosesc in vamile Romane de ANIII buni, dispozitive care detecteaza caldura corpului uman.