După atentatul de Nisa, teoriștii încearcă să copieze metoda în alte capitale europene, iar la Berlin sistemele electronice au funcționat, dar nu au putut opri camionul. Așa că autoritățile caută noi tehnologii care ar putea bloca motoarele în mers, pentru camioane în primul rând, dar nu numai.

Project Restore – remote stopping road engines – ar putea fi folosit și pentru mașini, pentru motociclete și scutere, dacă vor reuși să găsească o tehnologie care să funcționeze la fel peste tot.

Tehnologia ar fi utilă și pentru cazurile în care sunt furate mașini sau așa mai departe. Greu de spus dacă vor găsi o tehnologie care să permită închiderea unui motor de la distanță, iar unii se tem că o astfel de soluție va trebui instalată pe motoarele vehiculelor care vor fi vândute pe viitor.

Concurs! Dai subscribe și câștigi. Apasă play:

Mașinile smart, care au computere de bord conectate la Internet, ar putea fi oprite mult mai ușor, iar lipsa unor tehnologii de securitate a arătat că mașinile intelgiente sunt vulnerabile. Dar circulă în continuare și camioane și mașini care au sisteme vechi de zeci de ani și probabil nu va fi ușor de găsit o soluție pentru a le opri.

Uniunea Europeană lucrează la o astfel de tehnologie de doi ani, lucru care a ieșit la iveală după atentatul de la Nisa. De asemenea, există o altfe fel de soluție, dezvoltată de un român: Roboscan poate scana camioanele la vamă, la intrarea în Uniunea Europeană și ar putea descoperi explozibili foarte ușor.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!