Cei de la SoundCloud au făcut publice informații privind veniturile și costurile companiei, iar cifrele arată cât de dificil este modelul de business bazat pe conținut online. Un serviciu extremde iubit și apreciat, inclusiv în România, cu peste 175 de milioane de utilizatori în fiecare lună.

soundcloud2

Conform cifrelor oficiale, raportate de ei pentru anul fiscal 2014, SoundCloud a avut venituri de 17,4 milioane de euro, o creștere de 54% comparat cu anul anterior. Din păcate însă, cheltuielile totale ale companiei în anul raportat au fost de 39,1 milioane de euro. Fac pariu că o bună parte a banilor se duc pe licențele muzicale și drepturi de autor. Oficialii companiei spun că au decis că momentan pot continua activitatea, dar nu este sigur că totul va merge așa, planează și o undă de incertitudine.

SoundCloud a obținut finanțări de 60 de milioane de dolari în 2014 și de 77 milioane de dolari în 2015, dar pe următorii ani se așteaptă în continuare la pierderi. Numărul de clienți a crescut mult mai mult decât veniturile, notează oficialii companiei. Iar acest lucru arată dificultatea acestui tip de business.

Utilizatorii de Internet s-au obișnuit să primească tot conținutul gratuit, iar acum, cei care testează diverse metode de monetizare nu reușesc mare lucru. Doar reclamele sunt acceptate, iar asta pînă când majoritatea utilizatorilor va afla despre aplicațiile care blochează aceste reclame. Practic, oamenii chiar dacă sunt mulțumiți de ceva preferă să nu plătească și nici să nu vadă reclame dacă este posibil. Alții să muncească pe gratis pentru ei, dacă se poate. Un trend tot mai puternic în online. Iar acest lucru nu va face altceva decât să aducă și mai multe reclame, publicitate disimulată și multe alte lucruri.

Pe de altă parte, este posibil ca SoundCloud să supraviețuiască. Ei au avut venituri de 1,37 milioane de euro în 2010, 4,32 milioane de euro în 2022, 8,04 milioane de euro în 2012, 11,28 milioane de euro în 2013, ajungând la 17,4 milioane de euro în exercițiul 2014. Adică peste 3-4 ani, dacă se păstrează ritmul de creștere, să ajungă la sume care ar acoperi cheltuielile. Totuși, costurile au crescut și ele foarte rapid, dacă în 2010 aveau cheltuieli de 1,55 milioane de euro, apoi au urcat la 3,74 milioane în 2011, 12,43 milioane euro în 2012, apoi 23,11 milioane euro în 2013 și tocmai 39,1 milioane euro în 2014.

Numărul de angajați a urcat la 250 aproape, iar salariile lor au fost de 24 de milioane de euro, o creștere de peste 50%.