Pandemia, creșterea inflației, majorarea ratelor, instabilitatea economică provocată de războiul din Ucraina, scumpirea alimentelor și carburanților- sunt doar câteva dintre problemele cărora românii trebuie să le facă față în aceasta perioadă. În vremuri de criză, gestionarea banilor este obligatorie, scrie Risco.ro. România încă mai are de învățat la capitolul educație financiară, dar aplicațiile digitale vin în sprijinul generației tinere. Un studiu recent arată că 6 din 10 mileniali români folosesc aplicații financiare, populare și printre alte generații, pentru a-și gestiona mai bine banii.


Sursa foto: https://ro.depositphotos.com/

Vânarea promoțiilor, dar și compararea prețurilor înainte de a face o achiziție și organizarea venitului și cheltuielilor sunt metode pe care romanii le au la îndemână pentru a putea face față contextului economic actual. Revolut în colaborare cu Reveal Marketing Research a realizat un studiu prin care a dorit să afle care este percepția romanilor în legătură cu aplicațiile financiare și soluțiile digitale de management al banilor.

Cercetarea arată că și 1 din 3 respondenți s-au declarat interesați să obțină conturi de economii și carduri de credit prin intermediul unei platforme digitale în anul următor. 62% dintre respondenți folosesc des aplicații de gestionare a banilor pe parcursul unei săptămâni, în timp ce 35% din populație considera că acestea sunt utile pentru a-și îmbunătăți situația financiară. Totodată, potrivit studiului, 6 din 10 romani folosesc soluții fintech pentru că acestea sunt mai ieftine (58%) și mai rapide (57%) decât serviciile tradiționale.

Sondajul a mai arătat că 78% dintre români au auzit de soluții fintech sau de aplicații financiare, iar 47% dintre aceștia le folosesc în prezent. Cei mai mulți utilizatori sunt bărbații, cu vârstă cuprinsă între 25-44 de ani și studii superioare. 56% dintre mileniali apelează la portofelele digitale oferite de aplicațiile financiare. 80% dintre utilizatorii fintech sunt clienți Revolut.

Deși traversăm vremuri tulburi, românii nu vor să renunțe la stilul de viață. Cel puțin așa au declarat în cadrul sondajului, iar pentru asta sunt dispuși să apeleze la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale (27%) sau la credite de nevoi personale (20%). Aceste instrumente financiare sunt mai populare în rândul populației peste 40 de ani.

La polul opus, tinerii investesc economiile pentru a-și creste ulterior veniturile. Tânăra generație este mai dispusa să riște și astfel investiția în criptomonede (28%) sau în bursa (17%) sunt din ce în ce mai atractive.

Citește mai departe pe Risco.