Câteva sfaturi pentru magazinele online, pentru ca Black Friday să le fie mai ușor (fără servere picate). O idee pe care am prins-o citind asta (prin link-ul de la Vali) și apoi am ajuns și la articolul lui Laurențiu. Ce spun ei, pe scurt: ei zic că paginile trebuie optimizate, că n-ar trebui să mai fie o pagină generată dinamic, ci un html, cu încărcare cât mai mică, plus CDN (content delivery network) pentru imagini și alte fișiere.
Am mai scris de câteva ori sfaturi pentru magazinele online. Oricum le scriem cam degeaba, pentru că ei își văd de treabă mai departe.
În primul rând este absolut enervant să ajungi la produsele dorite și să apuci să le pui în coș, iar când dai „Cumpără”, trebuie să parcurgi alți zece pași, formulare – „nu e bună parola aleasă” – „acest CNP nu e valid” – „numărul de telefon introdus nu este corect”. Ok, vor fi clienți care introduc date aiurea, dar pune-i pe ăia într-o listă neagră și lasă-mă pe mine în treaba mea. Vreau să comand, cât mai rapid, altfel am închis browserul și adio bani.
Cel mai simplu pentru orice site este să creeze o versiune mobilă și în caz de spike în trafic să servească versiunea mobilă. Dar, evident, să fie una bine făcută și funcțională. Altfel cu pagini de câțiva MB și poze mari, slabe șanse să meargă ceva.
Un index HTML cu produsele la ofertă ar fi o mișcare inteligentă, dar trebuie făcut din timp și cu oameni care se pricep. Paginile produselor în general funcționează, ca și sistemul de comandă. Deși nu este garantat.
Pentru CDN există variante, dar nu aș alege Amazon. Chiar dacă este ieftin, sistemul Amazon poate fi afectat chiar de numărul mare de vizitatori pe care îl au ei. Mai degrabă aș zice Akamai, deși nici ei n-au fost scutiți de probleme.
Și da, ar trebui ca magazinele să încerce să onoreze cât mai bine comenzile, chiar dacă sunt „prețuri greșite”, chiar dacă nu mai au pe stoc acel produs. Măcar să îți ceară scuze când au probleme și să ofere vouchere clienților.
Cu siguranta aceste sfaturiu ne sunt utile si pentru Black Friday-ul din 2014 😀