Social Media a detronat orice alt mediu de informare în privința mențiunilor legate de Black Friday 2015. Evident, este vorba și de mențiunile celor care încercau să câștige un comision făcând asta. Dar social media bate de departe restul online-ului și massmedia tradițională.

1 medii difuzare men

Black Friday 2015 a adunat anul acesta 38.133 de mențiuni în mass media, în perioada 5 – 22 noiembrie 2015. Dintre astea 30.442 au fost pe Facebook. Posturile de televiziune au difuzat 125 de știri ce au avut ca subiect Black Friday, iar radiourile 64 de știri. În presa scrisă s-au înregistrat 100 de materiale…

Realitatea are site-ul cu cele mai multe articole publicate cu Black Friday – 92, urmat de Antene – 69 și Wall-street cu 67 de posturi. În privința posturilor de radio, București FM a difuzat cele mai multe știri cu referire la Black Friday – 23, urmat de Radio ZU cu 10 știri și Radio 21 cu 8. Ziarul Financiar și Curierul Național au publicat câte 6 articole fiecare, iar Național 5.

eMAG conduce clasamentul retailerilor cu cele mai multe apariții pe canalele de comunicare monitorizate în intervalul 5 – 22 noiembrie 2015 – internet, presă scrisă, radio și TV, în contextul reducerilor de Black Friday. Pe locul doi se situează Flanco cu 1.140 de mențiuni pe internet, 5 mențiuni la TV, 4 la radio și 11 în presa scrisă. Altex se situează pe locul trei în topul realizat de mediaTRUST cu 716 de menționări pe internet, 5 la TV, 8 mențiuni în presa scrisă. Domo este în acest clasament cu 378 mențiuni, urmat de Media Galaxy cu 375 mențiuni, Carrefour – 208 mențiuni, Auchan – 91, Metro și Cora cu câte 68 de mențiuni fiecare, iar Lidl cu 54 de mențiuni înregistrate în contextul reducerilor de Black Friday.

În schimb, Altex și Media Galaxy au cheltuit cel mai mult pentru publicitate. Circa 2.405 de reclame cu un rate card estimat la 4.290.070 de euro pentru Altex, iar Media Galaxy 1.626 de reclame cu un rate card de 1.954.932 euro.

Monitorizarea a fost în perioada 1 – 22 noiembrie 2015, s-u urmărit 21 posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, peste 500 de publicații naționale și locale și peste 30.000 domenii online. Costul a fost estimat în euro pe baza valorii de Rate Card. mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, a realizat această monitorizare.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!