Pandemia a crescut anul trecut vânzările de terminale smarpthone în Europa cu aproximativ 8%, conform unui raport CounterPoint. Creșterea vine după o scădere de circa 14% înregistrată în 2020.
Anul 2021 a fost un an roller-coaster pentru piața europeană a smartphone-urilor. Semne timpurii promițătoare sugerau că piața își revine după un 2020 dificil. Impactul pozitiv a fost în prima parte a anului, iar apoi Europa s-a confruntat cu o nouă provocare: deficitul global de componente. Mai exact, în timp ce piața totală europeană de smartphone-uri a reușit să crească cu 8% în 2021, aceasta a fost doar o recuperare parțială.
„Totuși, un factor major de luat în considerare este declinul Huawei”, a explicat un analist CounterPoint. Vânzările Huawei au scăzut cu aproape 90% anual în Europa în 2021, lăsând compania chineză cu o cotă de piață mai mică de 1% și pe locul 8 (în scădere față de locul 4 în 2020). Dar, în timp ce Huawei a mai avut încă un an slab în Europa, alți furnizori, în special unii dintre concurenții chinezi, au avut cu siguranță un an de sărbătorit.
După ce a lansat primul său iPhone 5G, Apple a început anul la un nivel maxim, cu o cotă de 34%. În februarie, Samsung și-a lansat seria Galaxy S21 care, cel puțin inițial, s-a vândut bine, ajutând vânzările Samsung să crească cu 24% față de ianuarie și aducând compania pe primul loc în februarie 2021. Samsung a suferit apoi probleme semnificative de aprovizionare începând din mai, din cauza Închiderile fabricilor legate de COVID-19 în Vietnam, care au deschis ușa pentru ca Xiaomi să devină numărul unu în Europa pentru prima dată, în iunie 2021.
Plasarea Xiaomi pe primul loc a fost totuși de scurtă durată, deoarece Samsung a reluat conducerea în iulie 2021. Sud-coreenii și-au extins apoi avantajul prin lansarea popularelor sale smartphone-uri pliabile Galaxy Z, în timp ce Xiaomi a fost afectată grav de lipsa de componente. Un sfârșit de an puternic puternic a dat în cele din urmă Apple lider în noiembrie 2021, un avans pe care Apple extins pentru a atinge cea mai mare pondere vreodată în Europa în decembrie 2021.
De notat evoluția Realme și Vivo. Dacă Oppo a urcat pe patru, după Xiaomi, creșterea sa a fost de „doar” 94% față de anul anterior. Realme a crescut cu 175%, iar Vivo a crescut cu 207% pe tot anul 2021. Știam deja că OnePlus a raportat o creștere record anul trecut. Probabil rezutlatele sale se adună acum la Oppo, dată fiind integrarea celor două branduri, CounterPoint nu a explicat clar.
Pe ultimele trei luni din an, (octombrie-decembrie 2021), Apple a crescut cu doar 8%. Cei de la Samsung au urcat vânzările cu 11 procente, Oppo cu 19, iar realme cu 79%. Vivo este campion cu o creștere de 176%, ceea ce arată că sunt pe calea cea bună. Iar Xiaomi a scăzut pe final de an cu aproape 17%.