Renault Twingo E-Tech este ediția electrică a mașinii legendare îndrăgite de generații. Nu este campioană la autonomie sau la viteză, dar cu siguranță te vei simți special cu o astfel de mașină.

Renault Twingo E-Tech

Cum este Renault Twingo E-Tech

La momentul lansării din 1992, Renault Twingo a revoluționat segmentul A, aducând o viziune îndrăzneață asupra mașinii de oraș: veselă, colorată, modulară și plină de libertate. I-a invitat pe clienți să „inventeze viața care să i se potrivească”. Era o perioadă în care piața era extrem de dinamică, cu numeroase modele noi lansate în fiecare an.

ads

ACum, spiritul Twingo trăiește mai departe, respectând ADN-ul primei generații și ducându-l la un nou nivel. Designul emblematic, ușor de recunoscut, se îmbină cu o habitabilitate și modularitate exemplare: cinci uși, două scaune spate independente și culisante, spătarul scaunului pasagerului față rabatabil – toate disponibile în standard pe fiecare versiune. Toate acestea permit un spațiu optimizat pentru toate nevoile și o versatilitate fără precedent în această categorie, la un preț surprinzător de accesibil.

Caracteristici tehnice

wingo E-Tech electric dispune de o baterie LFP optim dimensionată, care oferă până la 263 km autonomie WLTP, și un motor agil de 60 kW, perfect pentru viața urbană și periurbană. Funcția „One Pedal” face condusul în trafic mai relaxat, reducând oboseala zilnică. Prețul competitiv rămâne o prioritate: Twingo E-Tech electric va fi disponibil la un preț de lansare sub 20.000 €, păstrându-și atractivitatea chiar și în versiunile cele mai bine echipate.

Renault Twingo E-Tech

Twingo E-Tech electric adoptă o baterie de tip LFP (Lithiu-Fer-Fosfat) – o premieră pentru Renault Group. Această tehnologie valorifică resurse naturale abundente, precum fierul și fosfatul, reducând în același timp dependența de metale critice precum cobaltul și nichelul. Alegerea contribuie la strategia de decarbonizare a Renault, oferind vehicule electrice mai durabile și responsabile, fără compromisuri în materie de siguranță sau performanță. În plus, bateria LFP utilizează o arhitectură „cell-to-pack”, care permite integrarea unui număr mai mare de celule într-un spațiu dat și reduce costul total al bateriei. Combinarea chimiei LFP cu această arhitectură inovatoare duce la o scădere de aproximativ 20% a costului bateriilor.

Pentru a integra Twingo E-Tech electric în epoca actuală, designerii au modificat ușor proporțiile vehiculului. Deși lungimea este compactă, de 3,79 metri, ampatamentul a fost extins la 2,49 metri. Acest lucru a permis amplasarea roților cu diametru mărit (640 mm) în cele patru colțuri ale caroseriei, care pot fi echipate cu anvelope de până la 18”.

Luminile de zi în formă de arc îi conferă modelului o „privire” jovială și expresivă, care contribuie la aerul simpatic al noului Twingo E-Tech electric, completat de modernitatea tehnologiei Full LED.

Twingo E-Tech electric este echipat, atât în versiunea evolution, cât și techno, cu roți de 16” cu capace decorative. În ambele cazuri, acestea pot fi înlocuite opțional cu jante din aliaj diamantate de 18”. Având aspect diferit, aceste capace și jante poartă nume inspirate din jocuri ale copilăriei, în ton cu spiritul mașinii: Domino și Diabolo pentru cele de 16”, Mikado și Reverso pentru cele de 18”. Acestea sunt echipate cu anvelope 195/60 R16 și 205/45 R18.

Ecranul dublu orizontal OpenR al lui Twingo E-Tech electric plasează interiorul într-un univers modern. Toate versiunile primesc aceeași configurație: tabloul de bord digital de 7 inci aflat în fața șoferului care-i oferă informații despre conduita la drum și ecranul multimedia central de 10 inci.

Secretul spațiului interior generos este simplu: bancheta spate glisantă. O funcție moștenită de la prima generație Twingo, optimizată în cazul modelului de față pentru a fi și mai practică. Twingo E-Tech electric beneficiază, în toate versiunile, de două scaune spate independente, care pot glisa înainte și înapoi pe o distanță de 17 cm. Astfel, întreaga banchetă sau fiecare scaun în parte, pot fi ajustate pentru a prioritiza fie spațiul pentru pasageri, fie volumul portbagajului. Este important de menționat că scaunele pot fi glisate atât din zona banchetei, cât și din portbagaj.

Twingo E-Tech electric beneficiază de soluții care îi ușurează utilizarea. Spațiul de depozitare de 50 de litri aflat sub podea – ideal pentru depozitarea cablului de încărcare – se deschide prin intermediul unui covoraș întărit cu deschidere dublă.

Twingo E-Tech electric este echipat cu un motor electric de 60 kW (82 CP), compact și ușor. Nu este nevoie de un motor mai mare sau mai puternic pentru un vehicul urban ușor (1.200 kg în versiunea evolution): accelerația de la 0 la 50 km/h se realizează în doar 3,85 secunde.
Motorul este optimizat pentru eficiență și este susținut de o aerodinamică atent lucrată: SCx de 0,656, carenaj sub podea, aripioare la stopurile spate etc. Acestea au permis optimizarea capacității bateriei la 27,5 kWh utili și obținerea unei autonomii de până la 263 km conform standardului WLTP.

În versiunea Techno, Twingo E-Tech electric include funcția „One Pedal”, introdusă recent pe Renault 4 E-Tech electric și în curs de extindere la alte modele din gamă.

Este un al patrulea mod de frânare regenerativă, activat prin padelele de pe volan, ca și celelalte trei. Această funcție maximizează frânarea regenerativă la ridicarea piciorului de pe accelerație, până la oprirea completă a vehiculului, fără ca șoferul să apese pe frână. Este foarte utilă în trafic urban, la semafoare sau opriri.

Modul „One Pedal” se dezactivează automat la mersul înapoi pentru a păstra capacitatea de deplasare lentă, fără șocuri, folosind doar pedala de frână – ideal pentru manevre de parcare. Funcția se reactivează automat la viteze peste 12 km/h.