După ani de opoziție din partea Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) față de achizițiile Instagram și WhatsApp de către Meta, Meta a scăpat de toate a acuzațiile că este un monopol.

Meta câștigă procesul de monopol

Într-o hotărâre luată marți, judecătorul districtual american James Boasberg a declarat că FTC nu a reușit să demonstreze că Meta deține un monopol pe o piață numită „rețele sociale personale”. Pe această piață restrâns definită, a argumentat FTC fără succes, se presupune că Meta se confruntă doar cu doi rivali, Snapchat și MeWe, care se luptă să concureze din cauza presupusului său monopol.

ads

Dar zilele grupării aplicațiilor în „piețe separate de rețele sociale și social media” au apus, a scris Boasberg. El l-a citat pe filosoful grec Heraclit, care „a susținut că niciun om nu poate păși vreodată în același râu de două ori”, spunând în același timp FTC că au ratat șansa de a bloca achizițiile Meta.

În esență, judecătorul a fost de acord cu Meta că rețelele de socializare – așa cum erau cunoscute la începuturile Facebook – sunt moarte. Iar asta înseamnă că Meta concurează acum cu un set mai larg de aplicații rivale, care include două platforme extrem de populare: TikTok și YouTube.

„Atunci când dovezile sugerează că utilizatorii realocă cantități masive de timp de la aplicațiile Meta către acești rivali și că această cantitate a forțat Meta să investească sume uriașe de bani pentru a ține pasul, răspunsul este clar: Meta nu este un monopol izolat de concurență”, a scris Boasberg.

Autoritatea americană care controlează comerțul (FTC) nu este mulțumită de această înfrângere. „Suntem profund dezamăgiți de această decizie”, a declarat Joe Simonson, directorul de afaceri publice al FTC, pentru CNBC. „Potrivirile au fost întotdeauna împotriva noastră cu judecătorul Boasberg. Ne revizuim toate opțiunile”, au spus ei.

Utilizatorii aplicației Meta care au dat clic pe Reels au ajutat Meta să câștige.

Boasberg a remarcat că „majoritatea timpului americanilor” atât pe Facebook, cât și pe Instagram „este acum petrecut vizionând videoclipuri”, Reels devenind „cea mai utilizată parte a Facebook”. Acest lucru plasează aplicațiile Meta mai aproape de aplicațiile de divertisment precum TikTok și YouTube, a spus judecătorul.

Sursa: Ars Technica