Nu mai fusesem la mare de 1 mai de vreo 10 ani. În Vamă n-am mai ajuns din 1999, știind foarte bine spre ce evolua încă de pe-atunci. Chiar m-am temut că schimbările vor fi profunde și că nu mai recunosc nimic… Dar nu e chiar așa. În afara faptului că oamenii au dezvoltat o coabitare pașnică cu restul lumii, Vama e la fel. Ba fac pariu că pe lângă tineri au fost și dintre cei care mergeau și acum 15 ani. Am fost la deschiderea Sandalandala, la invitația celor de la Zorile Store, am fost și la concertul lui Marius Matache. Dar am profitat de ocazie și m-am plimbat iar și prin Constanța și prin Mangalia.

1 mai la mare

Apropo de 1 mai la mare, țin minte că pe vremuri se deschideau ștrandurile de 1 mai? E adevărat sau doar o legendă? Acum a fost relativ rece, doar când dădea soarele puteai sta la plajă liniștit. Dar a fost destul de rar soare, un pic din vineri și un pic sâmbătă.

Sandalandala e un concept mișto, diferit de ideea cu Vama Veche și tabăra de refugiați somaleză care a circulat zilele astea pe net. Chiar e un spațiu cochet, bine aranjat, bine dotat, cu prețuri de Vamă, dar foarte bine pus la punct. Chiar dacă nu stați la cort puteți trece să vedeți cum e terasa și ce toalete au. În sfârșit un camping cu prize, un loc unde se pot proiecta filme seara, un loc pentru concerte… Chiar aș vedea un festival de film acolo.

Poze realízate cu Olympus OM-D E-M1 + obiectiv M.Zuiko 12-40mm f:2.8 PRO.

La Constanța

Mi-a rămas probabil din copilărie ideea cu plimbatul pe faleză, iar Cazinoul pare neschimbat. De 1 mai cam toate străzile dinspre portul Tomis păreau a fi bombardate, așa că nu mai e nevoie să vină războiul de la vecini. Mă gândesc că, totuși, poate printr-o minune, lucrările vor fi terminte pînă în iunie/iulie și o să se poată circula normal pe-acolo. Evident, niște străzi blocate noi și niște sensuri unice noi, ca pentru turiști.

Cazinoul din Constanta

Sunt convis că vechea clădire a Cazinoului din Constanța ar trebui nu doar renovată, fiind clădire istorică de patrimoniu, ci consider că ar trebui redeschis ca și cazinou… chiar cred că s-ar face bani serioși acolo și că cineva are tot interesul să nu se facă.

Altfel, m-a mirat dezvoltarea portului Tomis, care acum e plin de terase și restaurante de la un cap la altul. Păi sincer, era aiurea să vii atâta drum pînă acolo și să găsești toate mesele ocupate la On Plonge. De altfel mesele erau tot pline cu toate cele 20 de restaurante noi, greu să găsești orice fel de loc. Până la urmă am mâncat fructe de mare la un restaurant chinezesc, ceea ce, sincer vorbind, este cam aiurea. După umila mea părere zona trebuia păstrată unor localuri cu tradiție pescărească, românească, nu chinezării sau fast-food-uri. Măcar să notăm că mâncarea a fost ok.

Am mers la Acvariu și la Delfinariu, merită o vizită când treceți pe-acolo. Nu sunt atât de mari sau de spectaculoase pe cât ne-am dori noi, dar nici biletele nu au fost scumpe și nici n-am fost dezamăgiți. Copiii au fost încântați de pești și apoi de spectacolul delfinilor, apoi am mers la Planetariu – de nota zece prezentarea, aș fi stat la una mai lungă, dar na, erau destui plictisiți care habar n-am ce căutau în sală. Zgomote, fâșâieli, unii au ieșit din timpul proiecției… de, ca în România. Am vizitat și mica grădină zoo, iar lacul e super-bine amenajat…

Cu puțină atenție acordată falezei și plajelor, cu indicatoare turistice mai bune, Constanța ar putea trăi bine-mersi din turism. Dar na, oamenii au alte priorități.

Mangalia

Pînă acum n-am prea fost în Mangalia, decât ca punct de tranzit spre 2 Mai sau Vamă. De data asta am avut timp să vizitez faleza și câteva plaje din jur. M-a surprins plăcut, în mintea mea era un port mai industrial, dar ăla pare să fie la distanță de zona turistică. Am prins câteva stoluri de lebede care-și fac veacul pe-acolo, iar algele roșii dau foarte bine în poze, chiar dacă în realitate sunt tot alge și miros la fel. Altfel plajele sunt tot murdare, iar localurile arată la fel ca acum 30 de ani.

0012

N-am fost niciodată în sezon și am auzit că e aglomerat. Totuși, cred c-aș merge odată și vara. Faleza e chiar faină pentru plimbări și nu se surpă încă în mare… Micul port cu yahturi e simpatic și e o terasă chiar interesantă acolo, evident cam plină.

Mi-a luat două zile să regăsesc chioșcul cu șuberek care era chiar în sensul giratoriu…

Mi s-a părut mai interesant la Mangalia decât în Cap Aurora, unde am fost ultimii ani în care am mers pe litoralul românesc. Pentru că nu m-aș duce nici la Mamaia, nici la Eforie. Ultimii zece ani i-am făcut în Grecia, Muntenegru, ba chiar m-am dus și în Bulgaria, dar în afară de Balcic, nu prea merită efortul.

2 Mai

Nici 2 Mai nu e foarte schimbat față de-acum zece ani. Da, par să fie niște localuri noi, dar cam atât. Oricum e în continuare mult mai liniștit decât Vama, plaja e la fel, nu e atâta mizerie. Am stat la Violeta, condiții foarte decente, liniște, totul ok. Copiii au fost disperați după animale, ca întotdeauna când mergem undeva la curte. Au prins toate mâțele și toți cățeii din zonă.

Nu cred că e de evitat nici 2 Mai pentru vacanța de vară. We’ll be back!
P.S. mulțumiri celor de la Terasa 2 Mai. Am uitat acolo o geantă cu acte, bani și altele, ne-au găsit-o și au pus-o bine și ne-au dat-o înapoi neatinsă. Mulțumim!

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!