Dacia Sandero Orange mi-a lăsat o impresie pozitivă. Mașina e suplă, se mișcă ușor în ciuda motorului de 1,2 litri, pe benzină. E destul de mică să se strecoare, dar are un portbagaj surprinzător de mare. Ne-au încăput toate bagajele, ceea ce se întâmplă foarte rar. Mi-a plăcut și interiorul decorat de Orange.
Ce-aș putea depuncta ar fi faptul că e leneșă la depășire – de, motorul mic – iar pe serpentine a cam trebuit să turez motorul și se aude tare. Dar consumul mediu de 6,25 litri / 100 de kilometri mi s-a părut excelent. Am mers relaxat la 120 km/h, virează foarte mișto, iar suspensiile sunt de asemenea de notat, peste medie. Și să nu uităm prețul.
Bonus: poze și niște filme la final.
Dacia Sandero
Personal îmi place ca idee Sandero Stepway, chestie pe care le-am spus-o și celor de la Dacia. Din păcate nu vine la teste. Ceea ce nu înseamnă că nu mi-a plăcut Sandero Orange. Mi se pare interesant și ca exercițiu de marketing, să asociezi două branduri într-o ediție limitată. Sunt curios cât de promovată a fost mașina în magazinele Orange / SMS-uri trimise, în ofertele din plicul cu factura. Mașina la ofertă vine cu un smartphone Orange Boston.
Mașinuța e distractivă. Mi-ar place să mă dau pe o pistă de testare, pe un circuit închis. Dar asta cu altă ocazie. Deocamdată am plimbat mașina doar vreo 400 de kilometri, atât pe drum drept, cât și pe serpentine.
Impresia este pozitivă. N-am avut nicio problemă cu mașina, e confortabilă la nivelul ei, sistemul de sunet a fost chiar ok (4x15W), iar aerul condiționat merge perfect. Ca fost client de Logan, pot să zic clar că îmi place mai mult Sandero 🙂 Probabil este mai ok cu motorul de 1,6 litri, dar îți crește și consumul. Poate 1,5 litri – 90 de cai pe motorină. Motorul de 1,2 litri 16V este omologat Euro 5.
Concluzii
Bun, să facem o mică recapitulare. E o mașină mică, dar cu portbagaj încăpător, înăuntru e comodă, motorul e mic, dar consumă puțin. Ce-ar fi de rezolvat la Sandero, eventual într-o versiune nouă? Păi odată securitatea în caz de accident, chestie relativă, dar contează și ca imagine și ca decizie de achiziție. Doi, cu buzunarele de depozitare din interior – de exemplu pe ușile din spate nu ai loc de pahar și alte asemenea detalii. Masca care acoperă portbagajul este ok, ascunde conținutul, dar te împiedică să pui bagaje mai mari. Românii cară cu mașina multe chestii mari 🙂
Prețul e bun, la banii ăștia nu prea ai modele competitoare, iar second iei niște mașini deja terminate. Doar să ai noroc de vreo ocazie specială.
Galeria foto:
[nggallery id=170]
Filmul cu interiorul mașinii:
Sandero Orange pe drum drept:
Dacia Sandero pe serpentine:-)
Sandero e masina OK, imi place mai mult ca Loganul.
 
Multi intorc capul dupa Sandero 🙂 am remarcat si eu asta 🙂
 
apai nu asa se merge cu motoru’ asta:)) pe serpentine trebuia a 2 pana la 4-4500 si mentinut acolo.. asa cu a 3-a, cum cred eu ca ai mers, e normal sa ti se para ca motorul e f lesinat. valabil pt orice benzinar aspirat non-turbo
 
Crede-ma ca ma duc in viteza inferioara automat cand e prea lesinat – ajunsesem si in prima sa pornesc la deal 😀
 
🙂
atunci e ok. oricum motorasul fiind in 16v are cuplu maxim mai sus ca cele in 8v-> turatie mai mare pt raspuns satisfacator.
oricum eu sunt f curios care ar fi diferentele de zgomot produs de motor in rulare intre acest 1.2 16v si 1.4 8v. nu am avut inca ocazia sa ma plimb cu acest motor pe gama logan/sandero. am mai mers intrun renault clio taxi cu acest motor dar fiindca avea si acea izolatie fonica pe peretele ignifug al motorului zgomotul era mult diminuat.
personal sunt posesor de logan ph2 1.4 si imi place cum suna dar de la 4 mii in sus… pe la 3500 are o rezonanta mai neplacuta a evacuarii dar dupa aia sunetul devine unul placut cel putin pt mn. sunt curios cum e la 1.2 pt ca am mai citit si multi zic ca ar fi ceva mai silentios decat motoarele cu 8v (1.4/1.6)
stima!
 
Imi place foarte mult acest sandero orange, am dat si eu comanda pentru unul pe negru si astept, in urmatoarele 2 saptamani trebuie sa vina.
Am luat motorul de 1.2 16v pentru consum dar si pentru ca nu sunt un om la care sa ii placa sa bage picioru in pedala pana la capat.
Pentru toti cei care considera DACIA o masina proasta si care aleg sa isi cumpere second-hand-uri in „banii astia” le sugerez sa iasa din beciul mamicilor, sa puna mana sa mai citeasca sau defapt … voi chiar aveti bani de masinile despre care vorbiti, si aici ma refer si la intretinerea lor dupa ce ai luat tzeapa respectiva
cu respectiva, dacia sandero o iei noua si 5 ani nu mai schimbi la ea decat ulei si placute de frana.
 
Dacia Sandero este o masina reusita, o folosesc de aproape 1 an, am facut 25000 km cu ea si a trecut toate testele posibile pe care le-am putut face cu ea.
 
e frumoasa dacia sandero orange insa ce nu-mi place la ea e ca au renuntat la unele dotari (gen comp de bord) in favoarea altor elemente estetice, ma gandesc ca pt a mentine un pret scazut…
pt sae-> nu te lua pt consumul declarat de producator pt ca in practica ma indoiesc ca vei obtine cat declara producatorul, mai ales ca trebuie sa mearga un pic mai „fortat” decat un 1.4 sau 1.6 8v de unde un consum mai mare.
iar apoi mai e o chestie.. motorul de 1.2 e mai mult pt oras… nu zic ca nu-i bun si pt drumuri lungi dar la felul in care se circula la noi o rezerva de putere nu-ti strica niciodata. parerea mea!
drum intins 🙂