Prima zi de SMS Camp a început cu sesiunea obișnuită în care oamenii fac cunoștință și povestesc de ce au venit la eveniment. Este singura mare reuniune a celor din companii cu bloggeri și specialiști social media, dar și oameni din agențiile digitale. Mulți participanți anul acesta sunt interesați de Facebook mai ales.
Prima prezentare a zilei începe cu o prezentare a lui Cătălin Teniță de la Zelist, care are o serie de informații extrase din sistemele lor de monitorizare social media, privind piața locală de blogging, Facebook, Twitter. Sunt 29.000 de bloguri active, 13.000 active măcar 1 dată pe lună, din 80.000 monitorizate. Sunt 6.250 de bloguri care au postat peste 50 de articole anul acesta. Doar 1.600 de articole au avut peste 50 de comentarii, dar sunt 3.400 de posturi cu peste 250 de like-uri.
Cătălin a avut în prezentare o mulțime de cifre și date, legate de activitatea pe Facebook, Twitter, Foursquare, Youtube, dar și presa online sau forumuri. Număr total de posturi, like-uri, share-uri, RT-uri, comentarii și așa mai departe, imposibil de parcurs rapid.
Google+ a scăzut de la 51.000 de utilizatori la început de an, la 22.000 de utilizatori activi în octombrie 2014. Mai mult conținut similar cu Facebook sau Twitter.
Alexandru Păiuș de la Image PR povestește de spre campania social media a lui Klaus Iohannis, singura surpriză reală din campania electorală de anul acesta. Comunicarea naturală și sinceră are mai mult succes decât orice tentativă de cosmetizare a personajului. Oamenii obișnuiți au devenit purtători de mesaj și counicatori.
Mugur Pătrașcu de la iLeo are o prezentare despre tendințe și începe printr-o prezentare a unui studiu privind activitatea din iLeo. Mugur a anticipat o parte din trendurile pentru 2015-2020 în industrie și a apreciat că va avea de câștigat conținutul de calitate. Modul de comunicare se va schimba, iar partea virală trebuie să fie naturală și nu forțată.
Evident, vorbitorii ne-au dat mai multe detalii pe care nu le-am reprodus aici din mai multe motive. Întâi, pentru că am preferat să fiu mai mult timp atent la ce vorbesc oamenii. Apoi, pentru a avea acces la astfel de informații era bine să participați la eveniment 🙂
Social Media Camp este un eveniment organizat de revista Biz și care reunește bloggeri, oamenii din companii și cei din agenții de comunicare, marketing și publicitate.
2 comentarii