În ziua doi la BizSMSCamp am început discuția cu Victor Kapra, Cristi Manafu și Bobby Voicu, iar în prima parte Victor ne-a povestit despre comunicare în social media, metehnele companiilor legate de limbaj de lemn, aprobări ale mesajelor și modul general de a face PR.

Social Media si companii - Workshop
Social Media si companii - Workshop

Cristi Manafu a început în forță vorbind despre companii și social media, am revăzut principalele cifre privind audiențele site-urilor sociale în România și un studiu legat de serviciile folosite de firmele din România.
Cristi Manafu despre social media
Cristi Manafu despre social media

Bobby Voicu ne-a povestit despre social media în business și ne-a dat o mulțime de exemple de succes în social media, de la mici afaceri de cartier și pînă la corporații. Campanii care și-au atins sau și-au depășit targeturile.
Bobby Voicu
Bobby Voicu la BizSMSCamp

Despre comunități

În partea a doua discutăm cu Cabral, Chinezu și Alex Negrea despre branduri și comunități. Revenind și asupra eternelor erori de comunicare. Cabral spune că prezența companiei în social media nu trebuie să fie legată de vânzări, ci de apropierea de client. Să ofere răspunsuri, să-ți dea senzația că există cineva acolo care poate să-ți rezolve problemele. Dacă insiști pe vânzări, riști să-ți pierzi audiența.

Cabral & Manafu la SMS Camp
Cabral & Manafu la SMS Camp

Chinezu ne povestește despre comunități, idee e că nu poți construi o comunitate dacă nu ești un brand. Principala funcție a brandului este să producă bani. Dar pentru a ajunge acolo are nevoie de comunitate.
Chinezu despre brand si comunitate
Chinezu despre brand si comunitate

Discuție în contradictoriu: înseamnă un Like aprtenența la o comunitate? Concluzia a fost că nu, dar este primul pas spre apartenența la comunitate.

Alex Negrea despre Facebook
Alex Negrea despre Facebook
Alexandru Negrea ne povestește despre Facebook și Insights, mai exact cum poate un mesaj să ajungă la oameni – știm exact la câți oameni a ajuns mesajul respectiv, dar nu știm câți l-au citit. Doar putem vedea ce reacții a stârnit. Numărul de like-uri nu mai este relevant acum, ci contează câți au fost activi.

Greșeli și experiențe social media

Andrei Crivăț ne-a povestit despre nișe în social media, o prezentare paralelă cu ceea ce voi povesti eu mâine. De ce sunt bune nișele și ce greșeli se fac în abordarea social media.
BizSMS Camp - workshop #3
Costin a vorbit cum e viața în agenție după ce ai fost blogger 🙂 Cum alege o companie agenția digitală cu care lucrează? O întrebare la care răspunsul a fost greu de găsit, în ciuda evidențelor.
Pe scurt: sinceritate, educare, creativitate, pro-activitate – raportare la final. Corporațiile au însă și deal-uri internaționale așa că agențiile vin impuse uneori.
Costin de la Refresh, acum la Bakers
Piticu ne reamintește principalele greșeli pe care le fac companiile în social media. În principal nu au un om dedicat social media, dar care să fie și factor de decizie pentru problemele curente. Disconsideră fenomenul, Facebook, bloggerii. Sau invers, oversharing.
Piticu la BizSMSCamp
Iar pe final, Groparu ne povestește despre blogul de companie și experiențele legate de acest gen de activitate. Multe probleme.

Radu Băzăvan - groparu.ro