Am fost astăzi la evenimentul IAA Global – Creativity for Better, o super-conferință care reunește azi și mâine oameni din industriile creative. Sunt invitați din 23 de țări, iar mâine la Opera Română din București va veni Steve Wozniak, co-fondatorul Apple.
Pe scena evenimentului, timp de două zile, vor urca peste 20 de experți în comunicare și promotori ai inovației din întreaga lume.
Una dintre concluziile zilei a fost că România poate fi un hub de creativitate în Europa, pentru că talent avem. Mi-a plăcut și ideea că nu poți rămâne niciodată fără creativitate: cu cât o folosești mai intens, cu atât ai mai multă.
Robbie Douek, vicepresident digital The Walt Disney Company, a avut o prezentare emoționantă, intitulată ironic To infinity and beyond. Ne-a spus că într-adevăr corporația Disney a pornit la drum ca un vis. Ne-a arătat istoria pe scurt a lui Mickey Mouse, ne-a arătat transformarea digitală a Clubului lui Mickey Mouse. Cine ar fi crezut că micuțul șoarece face 90 de ani și este mai activ ca oricând pe Facebook, Instagram sau Youtube.
Creativitatea înseamnă să creezi emoție, să te conectezi cu emoția publicului, iar rețeta desenelor Disney este cât mai simplă: powerful storytelling without any dialog. Adică povești puternice fără un dialog, să înțelegi exact din imagini ce vrea să spună autorul și să îți trezească emoție.
Clubul lui Mickey Mouse este ținut de o echipă de entuziaști, care lucrează la conținut video în fiecare zi pentru rețelele sociale. De asemenea, au un program Science and Star Wars cu IBM, abia aștept să văd episoadele, sunt pe Facebook.
Jacelyn Swenson, head of IBM Branded Content and Global Creative Team a avut o prezentare despre IBM Wason, inteligența artificială dezvoltată de companie. Watson este implicat de asemenea în proiectul Disney Science and Star Wars. Oficialul a vorbit și despre World Community Grid, organizație care permite donarea surplusului de energie care provine de la dispozitivele de calcul pentru a-i ajuta pe oamenii de știință să efectueze calcule de cercetare.
Au mai fost astăzi o mulțime de speakeri, dintre care îi menționez pe Marco Cremona – creative lead, Google London sau Vineet Gupta – CEO, DDB Mudra. Cei de la Samsung au avut la eveniment un experiment creativ, cu Gear VR – Unbox Your Fear at Samsung VR Phobia Room. Cum să scapi de fobii cu ajutorul tehnologiei și Realității Virtuale.
S-a vorbit și despre calitatea reclamelor online, mi-a plăcut și una dintre replicile lui Felix Tătaru, care conduce IAA Global: instalarea AdBlock este o reacție la mediocritate, la reclamele slabe calitativ, dar multe, de pe site-uri.
Mâine va fi ziua de foc, cu final epic, cu Steve Wozniak pe scenă. Sper să reușesc să ajung, pentru că este o zi grea mâine 🙂