În ziua doi a evenimentului Biz discutăm despre ce pot și ce nu pot realiza companiile prin Social Media. Prima prezentare aparține lui Cristi Manafu, iar apoi discutăm cu Chinezu, Alex Negrea, Victor Kapra și Dragoș Stanca pe temele ridicate de Cristi. Încerc să extrag câteva idei principale.

Cristi Manafu la Biz SMS Camp
Cristi Manafu la Biz SMS Camp

Pe scurt: companiile trebuie să își facă întâi o idee foarte bună despre ce vor să promoveze, cum anume și care sunt calitățile pentru care acel produs/serviciu merită promovat. Sunt câteva întrebări de bun simț pe care trebuie să vi le puneți înainte de a lansa campania. Cel mai important secret: înveți social media doar făcând social media.

Chinezu spune că firmele care fac campanii în social media ar trebui să aibă mai multă încredere în bloggeri când pregătesc campaniile. Cea mai importantă resursă a bloggerilor este creativitatea. Și dacă îl implici, va fi interesat să ofere cât mai mult.

Alex Negrea, BCR
Alex Negrea, BCR
Alex Negrea spune că mare parte din decizia de cumpărare a unui produs sau serviciu se ia cu ajutorul social media. Trebuie setat clar un obiectiv pentru prezența în social media. “Să nu complicăm lucruri care sunt de fapt simple”, spune Alex. Nu contează câți fani ai pe Facebook, ci cum îi activezi, cum îi provoci să interacționeze: să dea like și să comenteze. Important este să ajungi cu mesajul în “Top News” pentru cei care sunt fanii paginii. Alex spune că media de vizualizări pentru un mesaj de pe pagina de Facebook BCR este 2800-3000 și pagina are acum 5.500 de fani. “Niciodată pe pagina unui brand nu trebuie să apară mesaje care cer Like”, adaugă el.

Victor Kapra: “suntem fascinați să citim teorie, dar nu o aplicăm”. Pornind de la site-urile companiilor, cu cât e compania mai mare, site-ul este mai inutil și scris cu un limbaj de lemn. Informațiile de bază despre companii sunt imposibil de folosit. Lipsă totală a prezentării uneltelor sociale pe site-ul companiei – Facebook, Twitter – variantă de mobil a site-ului, link spre aplicații pentru iOS sau Android.

Dragos Stanca, Q2M
Dragos Stanca, Q2M

Dragoș Stanca încheie prima prezentarea apreciind că social media nu poate rezolva toate problemele și o campanie online nu trebuie limitată doar la social media. Depinde de brand sau produsul promovat, în funcție de obiective trebuie să acordați mai multă sau mai puțină atenție social media.

Pauză.