Azi avem o mică întâlnire pe teme de educaţie şi eforturi caritabile, unde Intel are o grămadă de iniţiative, originale sau nu. Una din teme ar trebui să fie de actualitate şi la noi, dar în România e doar o glumă bună, e-inclusion. Adică, în era digitală, fiecare are dreptul să aibă acces la tehnologie şi Internet, chiar dacă practic nu are ce mînca. Grea problemă.

Classmate – SkoolMate PC

Intel vrea să aducă PC-ul, , înainte de orice, în mâinile tuturor elevilor şi profesorilor, în plan este să ajungă la 100 de milioane de unităţi în 2014. Sigur, acesta este doar unul dintre programele desfăşurate.  S-au mai schimbat şi iniţiativele, iar orice proiect care ajută la dezvoltarea economiei, societăţii în general, este binevenit.

Una din cele mai mari probleme, atât în ţările avansate, dar şi în cele sărace, este că familiile sărace se lovesc şi de lipsa locurilor de muncă, nu doar de lipsa educaţiei. Aşa că tehnologia, programele de educaţie, stimularea creativităţii va duce la dezvoltarea economică, crearea de locuri de muncă, deci un standard de viaţă mai bun.

Classmate – SkoolMate PC

La ora actuală, proiectele educaţionale sunt în desfăşurare în peste 20 de ţări. Pentru copii, educaţia asistată de PC avea multe probleme. Cea mai mare este de interfaţă şi de capacitatea de a utiliz a aplicaţiile. Apoi o problemă de format, pentru că unele computere sunt prea mari, sau prea grele. De asemenea, fiind vorba de computere pentru copii, trebuie să fie proiectate să reziste la cădere, la lichide şo aşa mai departe. Noua generaţie are şi touchscreen, mîner pentru copii, aplicaţii de desen sau e-book.

Acum, laptopurile Classmate sunt produse la nivel local în ţările unde sunt implementate, se lucrează cu software localizat şi prin canale de distribuţie locale, pentru a fi şi o implicare directă a celor care vor profita oricum pe viitor – teoria dezvoltării eco-sistemelor.

Classmate – SkoolMate PC

Pe scurt, Intel ajută aceste ţări pentru a dezvolta pieţele, dar în acelaşi timp pentru a genera următoarea generaţie de consumatori, care vor ajuta la creşterea vânzărilor şi aşa mai departe. Sunt practic două afaceri într-una, cea privind vânzarea de laptopuri pentru educaţie şi suport, evident cu câştiguri foarte limitate, iar cea de viitor stă în promovarea utilizării PC-ului şi dezvoltarea unor generaţii care vor lucra mult mai mult pe computer.

“Modelul bazat pe simpla donaţie de computere s-a dovedit greşit”, spun oficialii Intel. Asta pentru că nu există un eco-sistem, iar apoi toată lumea aşteaptă alte donaţii şi cu asta-basta.