În ianuarie 2020 îmi propusesem ca anul ăsta să călătoresc mai mult, să vizitez mai multe țări decât anul trecut, să descopăr lucruri noi și să testez cât mai multe gadgeturi. Apoi a venit carantina.

Sunt multe lecții învățate în perioada dificilă petrecută în casă, răspund acum la o provocare Orange și vă menționez câteva, pe scurt. În primul rând, faptul că trebuie să fim singuri mai responsabili și să ne pregătim cât mai bine pentru viitor. Am o mulțime de idei, întâi de toate îmi este clar că mutarea la curte nu mai este doar un moft, ci o necesitate. Apoi, vă spun sincer că nu aș fi rezistat fără o conexiune la internet de foarte bună calitate.

Pe măsură ce țările lumii intrau una după alta în lockdown, tot mai multe servicii s-au mutat în online. Companiile au decis ca oamenii să lucreze de acasă. Legăturile cu cei dragi au devenit dificile. Întâlnirile erau imposibile datorită riscurilor, călătoriile interzise.

Lucruri esențiale

Așa că sunt câteva lucruri care s-au dovedit esențiale în carantină: posibilitatea de a comanda online cu livrare acasă, accesul online la plăți și achitat impozite și facturi, serviciile de divertisment online. Chiar și accesul la Instagram, Facebook sau Youtube s-au dovedit foarte importante pentru moral. Nu mai zic de posibilitatea de a ține legătura cu cei dragi, am înroșit telefoanele și am stat mult timp pe Zoom, WhatsApp și Messenger.

Toate astea nu ar fi fost posibile fără rețele telecom de calitate și servicii precum cele oferite de Orange. Vestea bună este că în ciuda exploziei consumului de date atât rețeaua mobilă cât și serviciile fixe au funcționat foarte bine.

Iar asta mă duce cu gândul la viitor: este clar că vom avea nevoie de servicii similare pregătite pentru următoarea criză. Sunt sigur că voi face pasul curând spre 5G, viteza mare de transfer a datelor este esențială și pentru divertisment, dar și pentru jocuri video. Iar fibra optică cu siguranță nu o să lipsească. Am petrecut mult timp și la TV, mai mult decât înainte. Așa că nu există pregătire mai bună decât să ai un serviciu de televiziune cu cât mai multe canale specializate.

Telefonul a fost esențial, în special pentru că părinții și bunicii nu sunt toți familiarizați cu Internetul, chiar dacă folosesc, preferă să audă vocea sau să te vadă prin transmisie video. De aceea, a contat foarte mult că rețelele au funcționat bine și am putut ține legătura cu cei dragi.

Mai știu acum că trebuie să ne pregătim mai bine pentru ceea ce urmează. Lucrul la care nu se gândea nimeni la început de an tocmai a avut loc și perspectiva unui val doi nu arată deloc liniștitor. Nu știm cum vor evolua lucrurile, așa că cea de-a doua lecție este că trebuie să facem scenarii, să fim pregătiți mai bine sanitar și din punct de vedere al rezervelor (financiare, mâncare, alte obiecte esențiale).

Dați play la video, ca să vedeți lecțiile învățate în aceste luni în Orange România. Care sunt lecțiile învățate de voi?