Astăzi a fost lansat oficial noul Office 2016, iar eu am avut ocazia să descopăr noile tehnologii și funcțiile noi integrate în cele mai populare aplicații Microsoft: Word, Powerpoint, Excel, Outlook. Direcția spre Cloud anunțată de câțiva ani accelerează acum, iar colaborarea online pe documente devine esențială. Microsoft scoate la pensie diploma de specialist Office, integrând în aplicație o soluție simplă care îți permite să găsești orice funcție rapid. Iar căutările pot fi și în limba română, nu doar în engleză.

tellme

Tell Me este un sistem care permite căutarea unor short-cut-uri pe care în mod normal nu le știi pe de rost și ar fi trebuit să le cauți pe un site de tutoriale (sau să întrebi expertul MS Office). De data asta chiar funcționează, nu ca vechiul asistent, agrafa enervantă. Pe lîngă asta, noul Office 2016 include și o funcție de căutare smart, pentru cei care au lucrări serioase de redactat și au nevoie de referințe de subsol, citate și adăugiri. Smart Lookup folosește în principal Wikipedia, dar și alte surse similare pentru a oferi informații suplimentare despre subiectul dezvoltat.
smart lookup
Microsoft a început mutarea spre cloud odată cu Office 365, iar acum promovează versiunea online ca fiind cea mai bună soluție pentru companii. Există și posibilitatea de a cumpăra licențe clasice pentru aplicație. Oricum, aplicațiile Microsoft se instalează local indiferent de versiunea cumpărată, nu sunt în browser ca la competiție. Doar fișierele sunt stocate în cloud, pentru a putea fi accesate de pe orice device și din orice locație. Dar la fel de bine pot fi securizate perfect, criptate și accesate doar de cine trebuie. Există chiar protecții contra metodelor de copiere, inclusiv față de print screen.

De asemenea la ultima generație Office ai posibilitatea de a discuta în timp real în timp ce lucrezi la document, împreună cu colegii. Este perfect pentru cei care lucrează de la distanță și elimină nevoia de a călători. Se vede clar cine ce modificare a realizat, iar șeful echipei sau patronul are dreptul să respingă modificările propuse de angajați, chiar pe toate dacă vrea el. Sunt genul de funcții care au făcut ca soluțiile Microsoft să fie tot mai des adoptate în mediul business, inclusiv în România. Companii financiare, bănci și alte instituții.

Mi-au plăcut și noutățile din Outlook. Chiar dacă nu folosesc aplicația, știu că e greu să găsești un contact, sau să cauți un attachment. Acum sugerează numele contactelor înainte să termini de scris, iar la attachment sugerează imediat documentele la care tocmai lucrai.

Aș mai menționa stocarea OneDrive de 1TB pentru conturile Office 365 și cred că avem destule motive pentru a trece la noua versiune.

În plus mi-a plăcut Sway.com, noua soluție pentru prezentări interactive, abia aștept să o testez.
Design Tab Sway 2016

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!