Am fost aseară la sediul Samsung din Willbrook Center să văd soluțiile smart shopping realizare de sud-coreeni pentru industria de retail, pentru magazine mici, supermarket și chiar mall-uri, care și la noi devin din ce în ce mai mari. Sunt soluții de 2.000 de euro pentru magazinele mici, dar și unele de sute de mii de euro pentru proprietari de mall-uri.
Am pus și un clip video să vedeți ce și cum, pe scurt.
Șeful Samsung România ne-a făcut surpriza să vorbească în limba română.
Soluțiile smart shopping sunt bazate în special pe display-uri, sunt numite Smart Signage, dar vorbim și de partea de software din spate și noi soluții de interacțiune cu conținutul pentru utilizator. Un exemplu des folosit este din Coreea de Sud, unde un utilizator poate scana cu smartphone-ul etichtele unor produse, iar când ajunge la magazin acestea sunt deja în sacoșă și au fost achitate cu telefonul mobil. Pentru mall-uri există însă soluții sofisticate, care pot conduce de exemplu cumpărătorii la un anumit magazin sau permit clienților să încerce diverse ținute înainte să le cumpere și multe altele.
Samsung a realizat soluțiile Smart Signage pentru a oferi o experiență cât mai plăcută clienților în magazine. Toate dispozitivele pot comunica în timp real cu aplicațiile de pe smartphone-urile vizitatorilor, afișându-le notificări și oferte speciale în funcție de interesele și istoricul lor de cumpărare. Mai mult, oficialii Samsung vor ca pe viitor toate produsele companiei să conțină elemente Internet of Things (IoT) pentru a comunica mai bine între ele.
Aplicațiile de shopping pe care le folosesc utilizatorii se pot conecta automat cu soluțiile Smart Signage din spațiile comerciale pe care utilizatorii le vizitează. De exemplu, cabina virtuală dezvoltată de Samsung se poate conecta cu smartphone-ul utilizatorului și poate afișa un istoric de cumpărături al acestuia, sau îi poate sugera articole complementare cu ceea ce utilizatorul probează la momentul respectiv.
Interacțiunea digitală cu diferite produse ale magazinelor crește rata de achiziționare a acestora cu 32% și face ca timpul perceput petrecut în magazin să fie mai redus cu 35%, ceea ce se traduce într-o experiență mai confortabilă în spațiile comerciale. În plus, aceeași interacțiune digitală are o contribuție majoră la fidelizarea clienților, rata de reachiziționare a produsului crescând cu 33%.
Am vazut, nu de mult, niste solutii de ecommerce experimentale care implicau gadgeturi sofisticate. De exemplu, ai smartphonul cu locatia activata si treci pe langa vatrina unui magazin. In momentul acela, displayurile de pe magazine se schimba – iti arata produse la oferta personalizate tie, iti pot afisa chiar un mesaj „salut, Ionut – nu vrei .etc?” . Vremuri creative pentru markteri. Dar si cam .. inspaimantatoare.
 
Da, te recunoaște și are de asemenea informații despre ceea ce ai mai cumpărat, ce produse, ce branduri, te anunță că ai discout tot la produse de gen, evident că te face să cumperi aproape automat…