Am avut ocazia să testez noua bicicletă electrică Serial 1 de la Harley-Davidson. Îți dă o senzație de libertate pe care o cunosc prea bine toți fanii brandului. Spiritul libertății are de-acum o prezență și în zona de mobilitate eco-urbană. Da, bicicletele sunt deja disponibile în România. Și denumirea reprezintă o declarație impresionantă: este numele primului model Harley lansat în 1903.
Puțină istorie
Modelul Harley-Davidson Serial Number One, care în prezent poate fi văzută la muzeul H-D, datează din 1903. Atunci când au prezentat prototipul, fondatorii companiei au schimbat probabil istoria, devenind simbolul călătoriilor pe două roți. Au lansat apoi Harley-Davidson Model 1, care s-a produs în 38 de unități. Prototipul Serial Number One a rămas în istorie ca prima motocicletă Harley-Davidson. El a dat numele diviziei de biciclete electrice, chiar dacă diferă modul de scriere. Intenția este clară: să schimbe iar modul în care călătoresc oamenii.
Serial 1 Cycle Company este o companie independentă de biciclete electrice, care s-a desprins anul trecut din Harley-Davidson. Sunt la început de drum, dar vor vinde prin rețeaua de dealeri H-D.
Numele de marcă pentru biciclete sunt Mosh/Cty, o bicicletă de oraș și Rush/Cty, tot urbană, dar pentru cei care călătoresc pe distanțe mai mari. Fiecare vine cu un motor de tracțiune medie capabil să genereze 250 W de putere continuă și care te asistă să menții viteze de circa 25 de kilometri pe oră. Pot merge și mai repede, dacă te țin pedalele. Bicicletele au mai multe dimensiuni (S-XL).
Experiența cu Rush/Cty
Eu m-am dat pe un Rush/Cty. Am mai testat biciclete electrice și în general sunt obișnuit cu ele, însă Serial 1 este altceva. Nu are opțiunea de a accelera, motorul pornește atunci când dai la pedale și în general încearcă să te mențină la o viteză confortabilă în timp ce tu pedalezi. Mi-a plăcut că pleacă din loc foarte rapid, poți spune că simți exact spiritul libertății oferit de motociclete.
Bicicleta este confortabilă, ușor de manevrat. Bateria este detașabilă și o puteți lua în casă pentru încărcare.
Evident, bicicleta are la bază expertiza Harley-Davidson în materie de călătorit pe două roți. Nu poți spune că este super-subțire sau că este ultra-ușoară. Are un design practic și confortabil.
Șasiul este din aluminiu, ușor și rigid, protejat la umezeală. Merge și pe asfalt, dar nu trebuie să evitați drumurile de pământ, se descurcă și acolo. Motorul este plasat în mijloc pentru a oferi stabilitate. Pornește rapid, te susține puternic la deal, totul în mod inteligent.
Bicicletele au patru moduri de călătorie. Eco pentru distanțe mai mari, fără alte pretenții. Tour Mode pentru combinație între distanță și plăcerea de conduce. Sport pentru viteză și Boost pentru a urca dealuri mai abrupte.
De asemenea, au mod de plimbare. Acesta e activat când vreți să mergeți pe lângă bicicletă. Pentru că este destul de grea de împins. Frânele sunt hidraulice, pe disc. Are soluție de iluminat, plus logo-uri care sunt active mereu. Mi-a plăcut faptul că firele și toate sistemele de control sunt prin cadru, nu la vedere.
Autonomia depinde modul ales, tipul drumului parcurs și tipul de comportament al utilizatorului. Este între 45 și 185 de kilometri
E adevărat, au prețuri destul de mari pentru piața locală, dar trebuie văzută ca un produs al unui brand iconic și era de așteptat să fie așa. Cel mai ieftin model Mosh/Cty are doar 1 viteză și costă 3.999 euro. Modelul mai puternic cu care m-am dat eu are cutia de viteze automată (CVT) și ajustează automat pentru a păstra viteza de deplasare constantă. Costă 5.200 euro.
Vă invit să faceți o vizită și să descoperiți și voi bicicletele electrice la sediul Harley-Davidson din Băneasa.