Am fost la sfârșitul săptămânii trecute la DevTalks, unul dintre cele mai mari evenimente pentru dezvoltatorii de software din România, organizat la Romexpo, pentru a urmări prezentarea Stefanini privind Inteligența Artificială. Compania software, care are unul dintre cele mai importante sedii din Europa în România, a reușit să realizeze un asistent virtual pentru companii și instituții care pune Inteligența Artificială în slujba realizării task-urilor comune de la birou: de la controlul luminii sau a climei pînă la interconectarea angajaților prin Skype cu sistemele IT ale organizației (ex. Ticketing tool), luarea notițelor în timpul ședințelor și așa mai departe.
Urmărind clipul aflați mai multe detalii privind Sophie.
Am urmărit prezentarea lui Cătălin Susan privind realizarea acestui asistent și modul în care au realizat această Inteligență Artificială. Apoi am stat de vorbă pe tema asta cu Răzvan Ţapu, Digital Transformation Center Manager, Stefanini.
Asistent virtual pentru companii
Prezentarea de pe scena DevTalks s-a axat pe prezentarea generală a idei de Inteligență Artificială și modul prin care cei de la Stefanini au ales să realizeze această soluție, diferită de ceea ce exista pe piață pînă acum.
Pe scurt, simțurile oamenilor și capacitatea lor cognitivă pot fi îmbunătățite prin tehnologie, iar acest lucru va permite pe viitor ca oamenii să rămână cu un pas în fața viitorilor angajați: roboții sau asistenții digitali obișnuiți.
Sophie, asistentul digital realizat de Stefanini combină mai multe tehnologii și se poate utiliza în combinație cu multiple platforme tehnologice, fie că ne referim la asistenți precum Cortana sau Alexa, fie că ne referim la soluțiile pentru companii precum CRM, baze de date, Skype, sistem de tichete de suport.
Inteligența Artificială învață constant limbajul natural al oamenilor, iar rezultatele sunt concrete. Peste 50% dintre clienții Stefanini care au testat Sophie vor să implementeze sistemul în companiile lor.
O altă tehnologie prezentată de Stefanini la DevTalks, pe care angajații o pot utiliza cu eficiență alături de asistentul digital, a fost Augmented Reality. Folosind ochelari AR, aceștia au mâinile libere pentru task-urile lor, pot interacționa natural cu echipamentele existente în organizație și au instant acces la informații specifice din manuale, baze de date, chiar informații video, totul fără să utilizeze telefonul sau alte soluții care iar putea pune în pericol. De exemplu, pentru angajații din teren care se ocupă de stâlpii de electricitate sau telecom, pentru cei care lucrează în depozite și așa mai departe.
Utilizatorul se simte mereu în control și nu este nevoie să învețe să mai butoneze un alt dispozitiv. Asistentul inteligent scade timpul necesar realizării task-urilor, reduce enorm erorile care se pot produce la o intervenție din teren, reduce astfel costurile finale ale companiei. Se conectează cu toate sistemele smart deja existente în companie, în rețea, pe teren și redă informații esențiale de la senzorii instalați deja. Practica angajaților se reduce simultan, ei învață rapid să interacționeze cu asistenul și să obțină informațiile necesare.
Pentru cei din domenii creative tehnologia AR permite vizualizarea de modele, suprapunerea datelor cu cele de la proiectul început, iar pentru cei din comerț permite prezentarea produselor către client într-o manieră plăcută.
Transformarea digitală în companii
În acest moment, trendul de transformare digitală este de neoprit, iar focusul Stefanini este să pună la un loc toate uneltele digitale, într-un mod cât mai benefic pentru oameni în primul rând, spune Răzvan.
Legătura dintre oameni și lumea digitală se face prin intermediul unor interfețe, fie că sunt mobile, de birou, web sau altele. Totuși, oamenii nu s-au adaptat foarte rapid să stea mereu în fața unui ecran, în fața tastaturii, să aibă un Control Panel cu multiple opțiuni care pot fi activate. Tehnologiile pe care le prezintă Stefanini asta fac, unifică practic cele două lumi, oferind o interfață mai naturală pentru utilizator.
Stefanini experimentează desigur cu toate tehnologiile digitale nu doar cu AI și AR, ci și cu blockchain, partea de securitate IT, machine learning și toate celelalte. Focusul mare al lor este pe user interface, iar tehnologia nu trebuie să fie doar un lucru de sine stătător, ci un lucru care să vină în ajutorul utilizatorului, ca, de exemplu, folosirea blockchain pentru transferul de valoare în mod neintermediat între doi actori. Prin această abordare, oportunitățile pentru client sunt mult mai largi.
Prima aplicație pentru soluția cu ochelari AR și asistent virtual au fost în zona de data center, pentru un client care avea nevoie pentru tehnicienii din data center pentru asistență tehnică. Altă soluție este pentru Field Service Automation. Tehnicienii care merg pe teren trebuie să aibă mâinile libere când lucrează și trebuie să memoreze foarte multe informații. Având ochelarii, poate primi informații și poate primi notificări în timp ce are ambele mâini libere.
Se caută specialiști IT
Stefanini este o companie braziliană, cu peste 30 de ani de experiență în livrarea de servicii IT la nivel internațional, de la externalizare de infrastructură IT, până la dezvoltarea de aplicații software. România este centrul principal pentru Europa sunt 1600 de angajați aici, în 2010, Stefanini a preluat, la nivel mondial, TechTeam Global și, implicit, operațiunile locale ale acestei companii, care activa din 2004 în România.
Stefanini are în prezent trei sedii în România, în București, Sibiu și Târgu Mureș, se pregătesc să deschidă mai multe centre noi. Se caută specialiști, cel puțin 30-40 de poziții noi.
La Stefanini, trainingul este doar una dintre soluțiile de învățare și dezvoltare a angajaților. Compania aplică soluții mixte de învățare, în care combină trainingul în clasă cu cel la locul de muncă, cursuri online sau virtuale, facilitate de un trainer, workshopuri, resurse disponibile pe canalele de social media, coaching, mentoring, apprenticeship-uri și internship-uri. Stefanini investește în dezvoltarea și motivarea echipei, derulând programe de recunoaștere a meritelor angajaților și programe finanțate de clienți.
Stefanini pregătește și un program de internship plătit, pe care îl vor lansa în septembrie, în cadrul diviziei de dezvoltare de aplicații. Cei interesați să se alăture echipelor Stefanini România vor trece pe perioada verii printr-un proces de selecție interesant și plin de provocări, pe parcursul căruia își vor putea testa abilitățile și dovedi punctele forte. În același timp, vor primi informații care să îi ajute să se dezvolte profesional prin feedback-ul primit de la mentorii desemnați pentru acest program. Pentru mai multe informații, stați cu ochii pe pagina lor de Facebook, unde vor anunța toate detaliile.
Compania oferă beneficii precum:
– asigurări private de sănătate, disponibile și pentru membrii familiei angajatului;
– flexible benefits cu care pot accesa: tichete de masă, cheltuielile de transport, pensii private, vacante, cursuri, traininguri, teatru si alte activitati in timpul liber, etc.
– certificări decontate de companie, pentru developeri;
– zile în plus de vacanță în funcție de vechimea în companie;
– discounturi pentru abonamentele la fitness, pentru servicii de înfrumusețare sau pentru înscrierea copiilor la grădiniță;
– facilități la locul de muncă, cum ar fi: salon de masaj, camere de relaxare cu tenis de masă si fussball, terasa interioara in aer liber.