Furnizorul platformei ecommerce VTEX – o soluție pentru companiile mari – a lansat ieri Partner Insights, un program de consultanță adresat companiilor care vor să își dezvolte și să își îmbunătățească business-ul în online. Nu doar utilizatorii platformei pot beneficia de această soluție, ci orice magazin online sau companie care vrea să intre în zona ecommerce.

Soluția VTEX adresează, cu precădere, companiile mari, dar este deschisă pentru orice companie, în momentul în care există resurse interne, umane și financiare. În străinătate, de exemplu, retailerii online investesc, în medie, 7% din venituri în tehnologie, iar în România procentul este de doar 2%, spune Cristi Movila, Country Manager VTEX Romania. Aici IT-ul este considerat un cost şi nu o investiţie, în timp ce în țarile dezvoltate din Europa IT-ul este perceput, în mod corect, ca o investiţie. Indiferent de dimensiunea companiei, jucătorii trebuie să înţeleagă că prin intermediul tehnologiei pot avea un avantaj competitiv, pot ajunge la mai mulţi clienţi, pot avea rezultate mai bune şi îşi pot majora profitul.

Multe magazine online mici și medii din România aleg o soluție de ecommerce basic și nu apelează la furnizori specializați în dezvoltarea de soluții software dedicate industriei de comerț electronic. Asta, în timp ce clientul are un comportament de consum dinamic și are tot mai multe așteptări de la magazinele online, dorindu-și să cumpere direct din aplicații de mobile, să comande online și să ridice offline, să primească exclusiv notificările relevante pentru el etc. În acest context, companiile mici și mijlocii, dacă reușesc să înțeleagă că nu pot concura cu marii retaileri de pe nișele lor având resurse rudimentare, atunci vor fi dispuți să aloce resurse, atât interne, umane, dar și financiare, în platformă, marketing, logistică, promovare.

În România, platforma VTEX este folosită de companii precum F64, Meli Melo sau Miniprix.

Partner Insight – pentru creșterea industriei ecommerce

Programul Partner Insight constă în realizarea unei analize obiective a business-urilor online ale companiilor partenere și a unui training intensiv de ecommerce, desfășurat pe parcursul mai multor zile, in funcție de nevoile identificate. El se adresează companiilor online și celor care au o abordare omnichannel, interesate să-și crească vânzările în online.

Serviciile sunt personalizate, în funcție de nevoile companiei. Un minimum de ore necesar ar fi 15 – 20, pentru ca atât noi, cât și echipele companiilor să înțelegem nevoile reale și să venim în întâmpinarea lor cu soluții simple și eficiente.

Prin Partner Insight ne dorim să susținem creșterea industriei de ecommerce din România. Practic, pentru că în România doar retailerii mari investesc în tehnologie, iar în cazul celor mai mici, cel mai adesea, investițiile sunt nesemnificative, încercăm prin acest program să arătăm inclusiv de ce este nevoie de o schimbare a acestei mentalități în care investițiile în IT sunt considerate un cost, nu o investiție.

Programul VTEX Partner Insights a fost lansat în cadrul celei de-a doua ediții din România a EUROPEAN DIGITAL COMMERCE, parte a evenimentului european dedicat industriei de comerț.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!