Cei de la Mercedes au făcut primul drive-test cu Future Bus, autobuzul viitorului, care este autonom. Designul este bazat pe Citaro, în genul celor din București, dar a evoluat și el. Deși este un autobuz fără șofer, nu este electric, ci are motor pe benzină.

Mercedes-Future-Bus-compressor

Pilotul automat dezvoltat de Mercedes se numește City Pilot. Se bazează pe senzori și pe radar pentru a conduce prin oraș, viteza maximă atinsă deocmadată este de 70 km pe oră. Tehnologia este preluată de la camioanele Daimler, unde Highway Pilot poate permite șoferului să se relaxeze pe autostradă. Acum însă noul sistem recunoaște semafoarele și obstacolele, de asemenea identifică pietonii care traversează aiurea și alte pericole din oraș. Testul a fost făcut la Amsterdam, pe o rută de circa 20 de kilometri, cu un șofer pregătit să intervină dacă ar fi apărut vreo problemă.

City Pilot știe să conducă și prin tuneluri, identifică stațiile automat și oprește pentru ca pasagerii să poată urca și coborî.

ads

Dezamăgirea este că motorul nu este electric, cum mă așteptam la un astfel de proiect. Este un motor de 300 de cai, cu șase cilindri în linie. Respectă normele de poluare Euro 6. Dar sper să ia în calcul dezvoltarea unui autobuz electric și să scăpăm măcar așa de o parte din poluarea din oraș.