Autoritatea de Concurență Maghiară (GVH) a aprobat fuziunea dintre eMAG și Extreme Digital (edigital), anunțată mai demult. Autoritățile ungare au stabilit că, în piața de produse electro-IT, sectoarele de comerț electronic și comerț prin magazine tradiționale constituie o piață unitară, iar fuziunea nu reduce concurența.

GVH a motivat că transparenţa prețurilor și sensibilitatea la preţ a cumpărătorilor din mediul online, precum și concurenţa în piața de retail sunt argumente puternice care au cântărit în decizia de aprobare a fuziunii.

„Aprobarea fuziunii eMAG Ungaria cu Extreme Digital marchează un pas important în extinderea noastră regională. Suntem bucuroși că o companie românească duce mai departe tehnologia dezvoltată acasă, în toate țările în care este prezentă. Continuarea dezvoltării internaționale va produce mai departe valoare în România, având în vedere numărul mare de angajați, furnizori și selleri români”, a spus Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Ca urmare a fuziunii, eMAG devine acționar majoritar al noii entități, cu un pachet de 52% din acțiuni. Noua entitate pornește la drum cu venituri cumulate estimate la 250 de milioane EUR, 600 de angajați și cu o țintă de un miliard de euro în șase ani.

Extreme Digital a fost fondat în 2001 de către Balázs Várkonyi și Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria.