Am fost înainte de a pleca la Barcelona la conferința Telekom Romania în privința planurilor pe 2017. Managementul companiei a explicat de asemenea rezultatele financiare pentru 2017, care au fost interpretate în fel și chip prin presă și au fost comparate cu alte companii care nu au moștenirea Telekom.

Pe scurt, rezultatele companiei sunt pozitive. Serviciul de voce fixă continuă să scadă de la an la an și cum Romtelecom avea venituri mari acolo, aceste încasări scad de la an la an. Este normal, toată lumea a trecut pe mobile, inclusiv bunica, dacă nu chiar la smartphone. Infrastructura de cupru a Romtelecom nu mai poate fi competitivă și costă foarte mult întreținerea și reparația ei. De-asta există scădere pe zona de fix și continuă creștere pe segmentul mobil. Ceea ce este important este că planurile sunt optimiste pentru 2018, nu se fac concedieri sau restructurări noi, ci doar se vor face angajări. Spuneau că cel puțin 500 de posturi sunt deschise în toată țara.

Nu trebuie să uităm că, deși există creștere pe consum, economia nu este în cea mai bună formă a ei, iar Telekom are rezultate excelente pe zona de business. Ofertele noi din toamnă au prins foarte bine, iar peste 500.000 de clienți ai companiei au oferte integrate, fix + mobil, sunt foarte mulțumiți de ele. La întâlnirea cu ziariștii și blogerii IT au fost nu doar Miroslav Majoros, CEO al grupului, dar și Ovidiu Ghiman – director comercial B2B, Anastasios Tzoulas – directorul financiar, Carmen Dumitrache – directorul de HR şi Vladan Pekovic – directorul de tehnologie.

Au răspuns la toate întrebările și au dat cele mai mici detalii. Șeful companiei a asigurat că Telekom rămâne o companie care va fi foarte agresivă din punct de vedere comercial. El a spus că se continuă simplificarea ofertelor și integrarea lor după modelul netliberare. Acoperirea 4G a crescut foarte mult, la 88%, e drept că și prin colaborarea cu Orange, care a fost descrisă ca fii foarte ok. Telekom pregătește 5G, se vor face primele teste, se vor implementa echipamente și din 2020 sunt pregătiți pentru următoarea generație.

Anul acesta ținta este menținerea profitului, iar aici este greu din cauza competiției acerbe pentru fiecare client. Dar vor continua investițiile, vor dezovlta rețeaua de fibră optică. Iar ofertele cu servicii integrate vor continua pentru a menține clienții cei mai fideli și profitabili. Detalii despre ce-au declarat oficialii găsiți la Radu, pe ZF sau Profit.ro.