Update (01.03.2019): Telekom Romania anunta ca Telekom si NextGen vor continua sa difuzeze canalele Pro TV, incepand cu 1 martie.
In cadrul discutiilor, Telekom Romania a explorat toate optiunile de a pastra canalele TV in grila.
ProTV încearcă să forțeze Telekom Romania să plătească mai mult pentru difuzarea posturilor TV. În locul unei negocieri comerciale, ei au încercat să impună scumpirea șantajând Telekom cu retragerea din grilă. Avem și o primă reacție oficială a Telekom.
Update: o opinie similară.
Scrisoare deschisă
În ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că “este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaților din rețelele Telekom și NextGen“, generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.
Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea “Românii au talent” – pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.
Această tactică – a rulării de mesaje pe aşa numitul “scroll”, folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.
Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.
Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.
În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică. În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple.