Cosmote și Romtelecom au avut la început de an venituri în creștere, iar cifrele raportate se înscriu pe un trend pozitiv. Orientarea se servicii și soluții business s-a dovedit o alegere bună, iar serviciile de Internet și televiziune continuă evoluția pozitivă. Cosmote și-a crescut și veniturile și profitul (EBITDA) și a crescut puternic pe B2B. Romtelecom are venituri în creștre și EBITDA stabilă, dar a crescut pe servicii TV și Internet.

cosmote romtelecom

Cifre pe scurt

Romtelecom:
– Venituri totale mai mari cu 7,7% în T1 2014 vs. T1 2013;
– Numărul clienților TV a crescut cu 7,3% în T1 2014 vs. T1 2013;
– Veniturile din soluții de sisteme (proiecte IT&C) mai mari cu peste 200% în T1 2014 vs. T1 2013;
– EBITDA stabilă: 37,8 milioane euro în T1 2014.

COSMOTE România:
– Veniturile totale au crescut cu 9,2% în T1 2014 vs. T1 2013;
– EBITDA în creștere cu aproximativ 10% în T1 2014 vs. T1 2013;
– Baza de clienți business a crescut cu 26.5% în T1 2014 vs. T1 2013;
– ARPU în creștere cu 8,6% în T1 2014 vs. T1 2013.

În primele trei luni din 2014 Romtelecom a avut venituri nete în creștere cu 7,7% în comparație cu T1 2013, ajungând la 156,7 de milioane euro. EBITDA a fost stabilă, respectiv 37,8 de milioane euro. Serviciile de televiziune și-au menținut aceeași rată ascendentă de 7,3% în T1 2014 versus T1 2013 în ceea ce privește numărul abonaților. Veniturile au înregistrat tot o creștere de 7%. Numărul clienților broadband a continuat să crească cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane.

Cea mai mare rată de creștere, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluții IT&C destinate clienților companii. A crescut și segmentul wholesale, plus 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cosmote și-a păstrat tendința de creștere, cele mai mari cifre fiind tot pe business. Operatorul și-a crescut numărul de clienți-companii cu un procent de 26,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienți a crescut cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Veniturile în T1 2014 au crescut cu 9,2% , ajungând la 118,2 milioane euro. Veniturile din servicii au înregistrat o creștere de 5,9% comparativ cu T1 2013.

Pro Forma EBITDA (câștigurile operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. euro în T1 2014 versus T1 2013.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 8,6% în T1 2014 față de T1 2013, ca urmare a creşterii valorii ARPU pentru apelurile primite.