Rezultatele financiare Telekom Romania arată bine pentru anul 2016, veniturile au crescut atât pe servicii fixe, cât și pe mobile. Numărul total de clienți scade și indicele de profitabilitate EBITDA a scăzut, însă sunt semnale pozitive și compania are ca focus consolidarea poziției pe fiecare nivel de business.

Veniturile consolidate (eliminând tranzacțiile dintre cele două companii) au fost în 2016 de 984,7 milioane de euro, comparat cu 984 milioane de euro anul anterior, iar EBITDA (profitul înainte de taxe, impozite și alte cheltuieli) a fost de 175,2 milioane de euro, comparat cu 205 milioane de euro anul anterior. Compania are 10 milioane de clienți, iar cifrele sunt bune pe fiecare divizie.

Partea de operațiuni fixe, Telekom Romania Communications (ex-Romtelecom), a avut venituri de 62,5 milioane de euro, comparat cu 562 milioane de euro în 2015. Continuă sigur scăderea pe servicii de voce fixă, dar Internetul și televiziunea continuă să aducă creștere. Pe zona de mobile, Telecom Romania Mobile Communications (ex-Cosmote) veniturile au fost 457,1 milioane de euro, comparat cu 422 milioane de euro anul anterior.

De asemenea, de notat că peste 370.000 clienți au trecut acum pe serviciile convergente MagentaONE, un punct important de focus pentru Telekom. Într-adevăr, pe zona de mobile baza de clienți a scăzut, dar baza de clienți business este în creștere.

Segmentul TV a avut o creștere anuală de 0,8% în ceea ce privește numărul de clienți, ajungând la 1,464 milioane la finalul lui 2016, cu venituri aferente în creștere cu 4% în T4 2016 față de T4 2015. Numărul clienților broadband (fix și mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016 versus 1,188 milioane în T3 2016. Veniturile din serviciile de broadband pentru T4 2016 au scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeași perioadă a anului precedent.