Afacerile Telekom Romania au crescut pe trimestrul trei din 2019 (iulie-septembrie), veniturile fiind în urcare cu 7,4% față de anul trecut, iar profitabilitatea în creștere cu 21,1%, conform rapoartelor oficiale. Informația vine în contextul zvonurilor privind o eventuală decizie a grupului DT de a vinde diviziile din România.
Telekom Romania a avut venituri consolidate de 243,5 milioane de euro pentru T3 2019, în creştere cu 7,4% faţă de perioada similară a anului trecut. Profitul EBITDA (înainte de taxe și impozite) a fost de 36,1 milioane de euro în T3 2019, ceea ce reflectă o creştere a acestui indicator pentru trei trimestre consecutive. Segmentul serviciilor integrate fix-mobil continuă evoluţia pozitivă: numărul clienţilor pe acest segment a ajuns la 822.647 în T3 2019, în creştere cu 25,5% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut.
Veniturile din serviciile fixe în T3 2019 au fost de 56,4 milioane euro, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, care au fost compensate parţial de creşterea cu 2,1% a veniturilor din serviciile TV. Utilizatorii serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2019, în scădere cu 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a declinului continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.
Segmentul de TV a înregistrat o creştere a ARPU de peste 5% de la un an la altul, ceea ce a compensat scăderea uşoară a bazei de clienţi pentru aceste servicii, care a ajuns la 1,35 milioane de utilizatori în T3 2019. Acest rezultat confirmă apetitul consumatorilor pentru oferte TV centrate pe conţinut. Evoluţia uşor negativă a numărului de utilizatori pentru serviciile broadband, care a ajuns la 1,07 milioane în T3 2019, a fost compensată de un ARPU mai mare aferent perioadei de raportare, ceea ce a dus la venituri stabile din serviciile broadband de la un an la altul. Telekom Romania a lansat recent serviciul Smart WiFi, care oferă clienţilor o modalitate extrem de practică şi la îndemână de a beneficia de servicii broadband acasă. Cererea clienţilor pentru acest serviciu este încurajatoare şi estimăm un impact pozitiv asupra numărului de clienţi pentru serviciile broadband în următoarele trimestre.
În acelaşi timp, segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil a continuat să crească, cu un avans de 32,4% al veniturilor aferente, în T3 2019, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este rezultatul creşterii continue a numărului de clienţi pentru acest segment, cu 25,5% de la un an la altul, până la 822.647 de utilizatori. ARPU aferent a crescut, de asemenea, pentru al doilea trimestru consecutiv. Oferta de servicii convergente rămâne un pilon strategic al Telekom Romania, cu o contribuţie semnificativă la loializarea şi creşterea satisfacţiei clienţilor, aşa cum indică o serie de studii interne.
Veniturile din servicii mobile au continuat să crească, pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungând la 79,8 milioane euro. Acesta este cu precădere un indicator al rezultatelor pozitive după corecţiile de la finalul anului 2018.
La 30 septembrie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,2 milioane, în scădere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special ca urmare a corecţiilor de la sfârşitul anului 2018. Cu toate acestea, ponderea segmentului postpaid în baza totală de clienţi ai serviciilor mobile a crescut până la 36,5%, ceea ce a dus la creşterea ARPU. Pe portabilitate Telekom Romania a reuşit să atragă un număr mai mare de clienţi, cu 4%, în T3 2019, faţă de acelaşi trimestru al anului 2018.
Rezultatele de vânzări pozitive pe segmentul postpaid au fost accelerate şi de lansarea Cartelei Mobil Nelimitat, un produs introdus în premieră pe piaţa românească, în iulie 2019, şi care a adus utilizatorilor un parcurs complet digital şi un proces simplificat de migrare de la servicii prepaid la abonament, pe lângă o reţea de comercializare extinsă, ce include şi magazine ale retailerilor. Veniturile din servicii wholesale au continuat să crească în cel de-al treilea trimestru al acestui an, cu 67,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Grupul de companii a continuat să înregistreze, de asemenea, o îmbunătăţire semnificativă a fluxului de numerar operaţional de la un an la altul, asigurând mai multe fonduri pentru investiţii care să susţină creşterea. Acesta este rezultatul direct al programului de gestionare riguroasă a fluxului de numerar, începând din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum şi al succesului programelor de transformare care vizează costurile şi care generează o îmbunătăţire continuă a eficienţei operaţionale. Grupul de companii a reuşit să reducă baza de costuri cu 3,8% faţă de acelaşi trimestru al anului 2018. Vom continua să îmbunătăţim baza de costuri pentru a putea asigura finanţarea viitoarelor investiţii. În acest sens, grupul de companii are un plan clar pe care va continua să-l execute în mod riguros, în toate ariile. Aşa cum a comunicat în luna iulie, Telekom Romania a demarat, totodată, un proces de restructurare, menit să susţină programele de transformare.