Telekom Romania a declarat astăzi că situația firmelor din România este tot mai complicată. Economia este aproape de un blocaj. De aceea, operatorul a luat măsuri concrete pentru a susține companiile și antreprenorii.
Telekom a derulat un studiu privind situația companiilor din România, a antreprenorilor și a companiilor mici. Sunt probleme mult mai mari pe zona B2B decât pe cea de consumer. Majoritatea au început să aibă probleme de cash-flow, clienții au anulat comenzi sau proiecte. Sau clienți care nu au achitat facturi. Astfel companiile au probleme cu plata salariilor încă din martie, dar și cu plata furnizorilor.
Nivelul de stres din companiile românești este în medie de 63 din 100, iar cel mai mare de stres este în companiile medii. Cel mai mic scor de stres îl au companiile mari. Cam 75% dintre firmele intervievate se confruntă cu anulări de comenzi, 50% se confruntă cu întârzieri la plata facturilor din partea clienților, 40% au dificultăți cu plata salariilor, peste 30% au probleme cu plata furnizorilor.
Peste 80% dintre cei intervievați spun că au fost afectați de pandemie. Mai mult de 30% dintre companii recunosc că nu erau pregătite să își gestioneze afacerea în noul context și caută activ soluții pentru a se adapta.
Există în România pericolul unui blocaj financiar. Fiecare companie trebuie să înțeleagă că are un rol în a susține economia. Telekom lansează un plan de măsuri cu efect imediat pentru susținerea companiilor:
- clienții Telekom care au pachete mobile cu trafic de date au upgrade gratuit la opțiunea Nelimitat, din Telekom MyAccount. La final de lună se dezactivează automat.
- orice număr portat în Telekom beneficiază acum de primele 6 luni gratuite – pachetul Freedom 5, cu conectivitate mobilă nelimitată, voce și internet 4G. Oferta a fost prelungită în continuare.
- au lansat pachetul Continuitatea afacerii – acces cu reducere 100% timp de trei luni la comunicații, videoconferință Cisco și Microsoft și securitate IT.
- pentru școli și instituții educaționale se oferă acces gratuit la platforma Adservio;
- mijloace de comunicare gratuite pentru Sănătate: pentru medici care să rămână în contact cu bolnavii. Inițiative de telemedicină vor fi prezentate în următoarele zile;
“Invităm toate companiile din România să folosească aceste unelte pe care le oferim. Îi sfătuiesc să își aleagă și să își susțină partenerii alături de care sunt în perioada asta”, a spus Ovidiu Ghiman, director comercial Telekom.
Există multe zone pozitive, tot ce înseamnă Work from Home a crescut în ultima perioadă. Crește cererea de servicii, de echipamente, de soluții de securitate IT. Dar există companii care nu mai operează în business-ul de bază. Restaurante care livrează la domiciliu și alte exemple de afaceri care au supraviețuit prin digitalizare. Aceste modele sunt acum transmise companiilor care nu au găsit o soluție pentru a continua afacerile la distanță.