Peste 70 de copii şi tineri cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani s-au înscris la cea de-a patra ediţie a atelierelor Coder Dojo București Nord găzduite de Telekom Romania, unde vor învăţa programare şi electronică asistată de calculator, centrată pe platforma de dezvoltare Arduino.

kids arduino

Sursa foto.

Atelierele se defăşoară gratuit pe perioada anului şcolar 2015-2016 şi cuprind sesiuni de instruire pentru programatori începători, dar şi pentru tinerii care au dobândit deja experienţă în cadrul Dojo-urilor din anii precendenţi şi doresc să se perfecţioneze în programare sau în Arduino. Copiii şi tinerii participanţi sunt coordonaţi de mentori voluntari, atât din mediul de afaceri, cât şi specialişti independenţi care doresc să se implice în educarea tinerei generaţii.

ads

Astfel, grupa programatorilor începători, formată din 50 de copii, învață noțiuni introductive de programare cu ajutorul a două platforme dedicate copiilor (Khan Academy și Scratch), dar și detalii utile pentru cele mai diverse limbaje de programare, în funcție de ceea ce îi pasionează. Programatorii avansaţi, cu până la 2 ani de activitate în cadrul Dojo-ului, se concentrează pe dezvoltarea de proiecte proprii precum jocuri, website-uri, versiuni pentru jocul Minecraft și aplicații pentru terminale mobile.

Cel de-al treilea atelier este specializat în Arduino (electronică asistată de calculator) şi pregăteşte viitori experţi în tehnologia Internet of Things. Atelierul este deschis copiilor de minimum 12 ani, care vor învăța de la zero atât elemente de hardware (circuite electronice simple, cu senzori, LED-uri, motoare, difuzoare, toate controlate de microcontroller-ul de pe platforma Arduino), cât și programare (limbajul pentru platforma Arduino este bazat pe C/C++).

În România, la acest moment, există 19 ateliere – în Arad, Bucuresti (2), Călărași, Chișinău, Cluj-Napoca, Dumbrăvița, Iași (2), Lipova, Lugoj, Moșnița Nouă, Oradea, Siret and Timișoara (5). Toate Dojo-urile din țară sunt permanent deschise voluntarilor pentru participare.