Dana Iorga, directorul general IT&S și femeia care a lansat magazinul online de IT și electronice Koyos.ro, mi-a povestit despre gadgeturile favorite, planurile de afaceri și decizia de a alege un nume controversat pentru noua afacere a companiei. Dana Iorga are un telefon Nokia E72, cu care se declară foarte mulțumită, un laptop Dell din seria XPS cu ecran de 13 inchi pentru portabilitate și camera foto favorită este un Canon Ixus, ușor de luat în deplasări. IT&S activează pe piața locală din 1994, iar în ultimii 4 ani s-au tot urmărit evoluțiile din zona online pentru a lansa un proiect de acest gen. Studii, analize de piață, concurs de nume… la finalul anului trecut Koyos.ro a fost lansat oficial.

Dana Iorga, IT&S, Koyos.ro

Gadgeturi personale

Nokia N72 – este un telefon complet. “Folosesc telefoane Nokia de 15 ani, da, este și un pic din comoditate”, a povestit Dana Iorga. Pentru următorul smartphone, se gândește la iPhone sau la unul dintre noile telefoane Android.
Dell XPS 13″ – este foarte ușor de luat peste tot. A avut un laptop mare, Dell Latitude, dar era greu de transportat. În acest moment ia în calul achiziționarea unui iPad 2.
Canon Ixus – aparatul foto este compact, ușor de luat în vacanță. Totuși, pentru viitor ar fi de luat un aparat cu mega-zoom, de exemplu Canon SX30. Camera video HD o folosește foarte rar.
La capitolul familie, pe lista de achiziții este un Xbox 360 cu senzorul de mișcare Kinect.

Despre Koyos.ro

“Numele s-a dovedit viral”, a povestit Dana Iorga. A fost anul trecut un concurs pentru găsirea celui mai bun nume de magazin online. “Am vrut un nume care să aibă și rezonanță, dar și să fie și promovabil în exterior”, a spus Dana Iorga. IT&S era în business pe vremea lansării primelor magazine online, pe când fondatorii luau produse de la distribuitor și le livrau cu mașina proprie, povestește ea. Au înțeles că există oportunități în zona de online, dar deși exista proiectul de mai mulți ani, el a fost lansat abia în 2010.

“Lansarea a coincis cu actuala criză economică, nu ne-am dorit asta, dar poate ne-a ajutat”, a spus Dana Iorga. Oportunitatea este mare, piața crește, dar ponderea e-commerce este încă mică.

Estimarea privind afacerile Koyos.ro în 2011 este de 10 milioane de dolari.