Anul trecut s-au vândut 4,6 milioane de accesorii smart la nivel mondial, din care 720.000 au fost cu Android Wear, conform Canalys. Cu siguranță nu sunt cifrele pe care le așteptau producătorii și retailerii, dar analiștii consideră ce Apple Watch va relansa această industrie. Eu am descoperit însă că un smartband este mai de încredere decât un smartwatch când vine vorba de sport.
Moto 360 este cel mai bine vândut smartwatch din 2014, spun analiștii. LG Watch R a avut vânzări foarte bune, iar Asus și Sony sunt de asemenea citate în raportul de analiză. Producătorul american Pebble a vândut circa 1 milion de dispozitive, fiind astfel cel mai cunoscut producător la nivel global. Analiștii cred că și Xiaomi a vândut un milion de Mi Band, dar tare mi-e că astfel nu le mai ies calculele cu numărul total de dispozitive. De asemenea, Fitbit este menționat ca lider al industriei de accesorii smart care sunt ieftine. Eu aș mai nota și Jawbone, dar mai sunt și alte companii. Plus chinezăriile de rigoare. De-aia zic că numărul de unități vândute pare mai mare.
Samsung a reușit să lanseze cele mai multe device-uri smart, mai bine de șase modele, din care unul cu Tizen. Dar sud-coreenii nu au găsit și calea spre a face vânzări mai bune.
Analiștii consideră însă că Apple va reuși să relanseze industria de accesorii smart, după ce Apple Watch se va lansa în aprilie 2015. Deși sunt temeri privind viața bateriei și disponibilitatea aplicațiilor, Canalys crede că vânzările de accesorii vor crește anul acesta pentru toată lumea.