La nici o lună după ce au primit certificarea LLC drept cea mai bună rețea mobilă, Orange România primeşte o nouă certificare, de data asta pentru calitatea reţelei de voce şi date. Au cel mai mare scor în urma studiului efectuat în perioada 07.12.2017 – 10.01.2018 de către auditorul extern Systemics-PAB. Auditul a analizat performanţele reţelelor mobile din ţările din zona Europa a Grupului, iar Orange România s-a poziţionat în topul operatorilor telecom.
Foto: | Dreamstime.com
Studiul comparativ a evaluat serviciile de voce şi date ale principalilor patru operatori de telecomunicaţii din România. Conform auditului, Orange ocupă primul loc atât din perspectiva accesibilităţii serviciilor de voce, cât şi a vitezei datelor mobile. Rezultatele obţinute au arătat că Orange oferă servicii de cea mai bună calitate în raport cu valorile maxime de referinţă stabilite de auditor. Astfel, Orange România a obţinut un scor total de 93.1%.
Orange – 93.1%
Operator 2 – 91.5%
Operator 3 – 89.7%
Operator 4 – 71.8%
Cu un rezultat de 92% pentru serviciile de voce şi 94% pentru cele de date mobile, Orange s-a clasat pe prima poziţie la ambele categorii evaluate. Scorul obţinut pentru performanţa serviciilor de voce se datorează atât procentului foarte mare de apeluri reuşite şi calităţii acestora, cât şi timpului redus de conectare. De altfel, serviciile de voce au în continuare o pondere semnificativă la nivelul utilizării de către clienţii Orange, înregistrând o creştere de 3% în 2017 comparativ cu anul anterior.
În cazul datelor mobile, primul loc a fost atribuit Orange pentru viteza de download, video streaming şi uşurinţa în navigarea celor mai accesate site-uri din România. De exemplu, preferinţa utilizatorilor pentru serviciile de internet mobil de la Orange se reflectă şi în creşterea traficului de date cu 85% în decembrie 2017 faţă de decembrie 2016. Măsurătorile au fost realizate în 22 de oraşe mari din România, dar şi pe drumurile de legătură dintre acestea, simulând fidel comportamentul şi modul de utilizare a reţelei în mod obişnuit. În timpul campaniei, pentru fiecare operator în parte, au fost efectuate în aceleaşi condiţii de testare aproximativ 3.800 de apeluri și 1.500 de sesiuni de date mobile.
Studiul anterior realizat de LCC, a avut loc în perioada 27 noiembrie – 20 decembrie 2017, a analizat la fel cei patru operatori telecom din România şi a comparat reţelele mobile din perspectiva serviciilor de voce şi date în diferite scenarii. Testele au fost la nivel naţional în 32 de zone metropolitane ale ţării (peste 150 de localităţi), dar şi pe drumurile de legătură dintre acestea, studiul oferă informaţii relevante şi o imagine de ansamblu asupra reţelelor mobile. Traseul pe care s-au desfăşurat testele a fost ales în mod independent şi aleatoriu de către auditor, fără o notificare prealabilă a operatorilor.