Vânzările de telefoane au scăzut puternic pe finalul anului 2022, trimestrul patru s-a încheiat cu o scădere de 17 procente, spune Canalys. Cel mai bine a stat, ca de obicei, Apple.
Furnizorii de smartphone-uri s-au luptat într-un mediu macroeconomic dificil de-a lungul anului 2022, spune raportul citat. T4 marchează cea mai slabă performanță anuală și T4 dintr-un deceniu. Canalul este foarte precaut în preluarea de noi unități, contribuind la livrări scăzute în T4. Susținut de stimulente promoționale puternice din partea vânzătorilor și canalelor, sezonul vânzărilor de Sărbători a contribuit la reducerea nivelului stocurilor. În timp ce cererea de modele low și midrange a scăzut rapid în trimestrele anterioare, cererea de modele top a început să fie slabă în T4. Performanța pieței în T4 2022 este în contrast puternic cu T4 2021, care înregistrase o creștere a cererii și atenuarea problemelor de aprovizionare.
Vânzările de telefoane au scăzut
Canalys a lansat astăzi raportul său care prezintă cifrele de vânzări ale smartphone-urilor din al patrulea trimestru al anului trecut (octombrie – decembrie 2022). Au discutat și performanța pe parcursul întregului an. În general, imaginea este destul de sumbră pentru vânzătorii de telefoane. Piața a scăzut cu 17% în T4, comparativ cu T4 2021. Livrările pe întregul an au scăzut cu 11%, la mai puțin de 1,2 miliarde de unități.
Apple a câștigat trimestrul patru, așa cum o face de obicei, influențat de lansarea celor mai noi iPhone-uri. Doar că de această dată a înregistrat cea mai mare cotă de piață atinsă vreodată: 25%. Samsung a fost pe locul al doilea cu 20%, Xiaomi pe locul al treilea cu 11%, Oppo pe locul patru cu 10%, iar vivo pe locul cinci cu 8% din piață, în timp ce categoria „Alții” a reprezentat 26% din vânzări.
Comparativ cu trimestrul IV din 2021, cota Apple a crescut cu 2%, Samsung și Oppo cu 1%, Vivo a rămas la fel, iar Xiaomi a scăzut cu 2%. Scăderea Xiaomi se datorează aparent „în mare parte provocărilor din India”.
Pentru întregul an, Samsung rămâne liderul industriei cu 22% din piață, urmat de Apple cu 19% și Xiaomi cu 13%. Oppo și Vivo au avut ambele 9% cotă de piață. Comparativ cu 2021, Samsung și Apple au câștigat 2 puncte procentuale în cotă, Oppo a pierdut 2%, în timp ce Xiaomi și vivo au scăzut cu 1%.
Pentru 2023, prognoza Canalys prezice „creștere plată până la marginală” pentru întreaga piață. Se spune că vânzătorii abordează anul cu prudență, acordând prioritate profitabilității și protejând cota de piață, reducând costurile „pentru a se adapta la noua realitate a pieței”, potrivit analistului Le Xuan Chiew.
Normal că au scăzut, Apple nu a livrat telefoane timp de 2 luni cât au fost probleme cu fabrica din Shenzen 🙂
 
Păi cam toți chinezii au avut probleme ori de componente, ori de lockdown. Dar zic că ar fi fost stocuri destule dacă ar fi căutat lumea. Mai mult cred că oamenii au fost speriați de știrile cu recesiunea.