Vânzările globale de smartphone-uri au scăzut cu 8% în T3 2023 în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, spun analiștii. Este al nouălea trimestru consecutiv de scădere. Cu toate acestea, există o licărire de speranță, s-a înregistrat o creștere de circa două procente față de trimestrul doi. Așa arată stuiile realizate de Market Pulse de la Counterpoint.
Sursa foto: https://depositphotos.com/ro
Scădere față de anul anterior
Scăderea vânzărilor, comparativ cu anul trecut, a fost în primul rând rezultatul unei redresări lente a cererii din partea consumatorilor. Cu toate acestea, creșterea vânzărilor de-a lungul trimestrului, în special în septembrie, a venit în ciuda unei ferestre de vânzări mai scurte pentru iPhone-uri noi. Asta sugerează că urmează zile mai bune.
În cursa globală de vânzări de smartphone-uri pentru T3 2023, primii cinci producători sunt toți pe minus.
1. Samsung – deloc surprinzător, compania sud-coreeană se menține ca lider pe piața globală. Contribuie cu o cincime din vânzările globale ale trimestrului abia încheiat. Noile lor telefoane pliabile au fost primite bine, dar nu excepțional. Flip 5 și-a depășit rivalul Fold 5 de aproape două ori. Mai mult decât atât, modelele din seria A de la Samsung au dominat segmentele de preț mediu.
2. Apple și-a asigurat al doilea loc, cu o cotă de piață de 16%, în ciuda disponibilității limitate a iPhone 15, care a fost bine primit. Scăderea lor este de circa 9 procente, nimic neobișnuit aici. Noile modele sunt foarte scumpe, cele vechi se vând încă mai bine datorită prețului.
3. Xiaomi, Oppo și vivo – cele trei companii au completat clasamentul Top 5 fără surprize. Au înregistrat scăderi de la an la an. Și-au îndreptat eforturile spre consolidarea pozițiilor lor pe piețele vaste din China și India, în timp ce s-au cam retras din expansiunea de peste mări.
4. Honor și Huawei au reușit să câștige cotă de piață și să obțină o creștere de la an la an în T3. Creșterea Huawei a fost în mare măsură determinată de seria Mate 60 din China, în timp ce succesul Honor a venit din performanța puternică din Europa.
Counterpoint prezice că impulsul va continua până la sfârșitul anului. Factorii care contribuie la această perspectivă pozitivă includ impactul total al seriei iPhone 15, momentele speciale de vânzări din India, China și Europa (Black Friday), plus apoi promoțiile de la sfârșitul anului. Ei prevăd o oprire a scăderilor de la an la an în T4 2023.
Cu toate acestea, Counterpoint prevede, de asemenea, o scădere generală a pieței pentru întregul an 2023. Posibil atingerea celui mai scăzut punct din ultimii zece ani. Această transformare este atribuită schimbării modelelor de înlocuire a dispozitivelor, în special pe piețele dezvoltate.
Counterpoint evidențiază redresarea piețelor emergente și creșterea mărcilor în afara primelor cinci ca indicatori ai schimbării dinamicii și oportunităților pe piața globală de smartphone-uri.
Via: GizChina