Apple domină în continuare piața tabletelor, dar vânzările globale continuă să scadă pe măsură ce piața este tot mai saturată și oamenii descoperă că nu prea folosesc tabletele pe care le au acasă. Sau că alea pe care le folosesc nu necesită schimbarea, fiind ok.

tablete

Sursa foto.

 

În trimestrul al doilea din 2015 s-au vândut 42.5 milioane de tablete la nivel mondial, cu 11% mai puține decât anul anterior, conform Canalys. Se pare că trimestrul 4 din 2013 rămâne momentul de maxim pentru tablete, piața nu și-a mai revenit de atunci. Terminalele de tip phablet au înlocuit tabletele de 7-8 inch, iar cele de dimensiuni mari sunt mai greu de utilizat și incomode pentru drum. Oamenii au început să folosească iar laptopul și telefonul mobil, iar tableta a rămas pentru jocuri sau citit.

SUA și China rămân principalele piețe pentru tablete și de aceea nu veți vedea promoții foarte puternice pe zona asta, vânzările fiind destul de limitate pe piața locală. Analiștii cred că tabletele nu vor dispărea, ci sunt o categorie care s-a maturizat, ca și PC-ul și acum nu vor mai fi prea curând perioade de creștere. Depinde de tehnologiile care vor apărea și cât de repede sunt introduse pe noile modele.

Via