Xiaomi, copilul-minune din China, se pregătește de lansarea oficială la nivel internațional, după ce în primii ani s-a mulțumit să crească vânzările doar local. Astfel, Xiaomi a semnat un parteneriat cu Microsoft și are acces la patentele necesare intrării pe piața din SUA.

dreamstime_s_54726691

Sigur, Xiaomi se găsea și în SUA și în Europa pe diverse canale, gri sau negre. Se cumpără de pe site-urile chinezești, oamenii pun un adaos serios și apoi îl revând. Fără garanție, fără service și așa mai departe. Probabil cei de la Xiaomi au aflat că pe piețele occidentale vor risca diverse procese, așa că au bătut palma cu Microsoft.

Desigur, acordul obligă Xiaomi să instaleze aplicațiile Microsoft pe terminalele sale. Una dintre cauzele pentru care utilizatorii alegeau Xiaomi era lipsa acestui gen de aplicații sau posibilitatea de a le dezinstala. La ultimele modele însă, Xiaomi a început să adauge tot mai multe mecanisme de control pentru a bloca dezinstalarea aplicațiilor bloatware.

ads

Analiștii spun că acest acord precede lansarea internațională a Xiaomi. Este posibil ca ei să rămână o vreme doar cu focus pe China, dar acolo concurența este foarte mare și focusul rămâne pe preț, în timp ce occidentalii încep acum să caute terminale de 250-400 de dolari care oferă aceleași funcții ca modelele premium oferite de Apple, Samsung sau alte branduri mari. De-acum înainte este clar o piață care va fi dominată de brandurile chinezești, ca volum cel puțin. Iar Xiaomi cu mici investiții ar putea deveni un al doilea Huawei, brand care acum concurează aproape de la egal Samsung și Apple.