Dacă nu aveam asigurare CASCO auto o pățeam rău anul ăsta. Vă povestesc două dintre incidentele din care am scăpat fără cheltuială (cu excepția timpului pierdut), dar fără asigurare aș avut mari probleme. Vă recomand firma de asigurări cu care lucrez, cât costă și cum m-au ajutat. La final sunt și niște sfaturi pentru CASCO online.
Cum te ajută o asigurare CASCO
Am avut două mari probleme în ultimul timp și pe ambele le-am rezolvat rapid, fără discuții suplimentare, fără întârzieri. Le povestesc rapid și în a doua parte discutăm de ce am păstrat CASCO auto și la ce firmă am reușit să rezolv atâtea fără bătăi de cap.
Prima, întâmplare clasică. Plec din țară în vacanță, în Franța. În ziua dinaintea plecării, am nevoie să fac câteva cumpărături pe ultima sută de metri, iau mașina și mă duc la un supermaket. Când revin seara pe la opt acasă, locul meu din parcare era evident ocupat și a trebuit să parchez trei locuri mai încolo, unde știam că nu e niciun proprietar cu acte. Întâmplător, lângă blocul de sticlă care este sediul Uber. Las și număr de telefon în caz că se întâmplă ceva.
Revin peste o săptămână, ghici ce: un geam de sticlă securizată de la clădire s-a desprins și mi-a căzut mie pe parbriz. Mașina plină de cioburi, parbrizul crăpat. Niciun apel, niciun bilet cu “ne cerem scuze”, nimic. Și-au luat înapoi rama și pe-aci ți-e drumul… Am urmat traseul recomandat, mers la poliție, luat declarație, mers la centrul de parbrize (by the way, Pilkington), în câteva zile am rezovlat problema fără nicio bătaie de cap. De fapt, singurul stres a fost să iau declarația de la poliție semnată de ei, a durat mai mult decât credeam. Chiar dacă secția de poliție e aproape, tot am așteptat destul după ei.
Doi: reparația pe CASCO cu regres pe RCA. Vin de la Biz SMS Camp, de la Predeal spre București, coloană obișnuită, pe la Comarnic ploua, era ud tot. În spatele meu, un nene cu Dacia papuc destul de încărcată. La Rompetrol este o trecere de pietoni lângă stația de autobuz – că așa e logic. Părea că oamenii stau în stație, dar când am ajuns, unul dintre ei se aruncă pe trecere. Sare în fața mea, opresc, dar Dacia papuc nu mai apucă să oprească și îmi sparge bara din spate.
Căutăm un polițist, un formular de constat amiabil că nu aveam niciunul, facem actele, extrem de plăcut noaptea pe ploaie. Omul avea RCA la Euroins, despre care tocmai citisem că dau țepe și nu plătesc, tărăgănează dosarele și în general merge foarte greu totul. În plus, niciun service serios nu vroia să accepte să lucreze cu ei. Căutând o soluție, dau peste ideea asta, reparație pe CASCO, cu regres la RCA-ului lui. Întreb firma, se poate, bineînțeles că se poate. Duc actele, mă programes la reparație, într-o săptămână a fost totul gata. Mașina reparată, banii plătiți, toată lumea fericită.
Prețuri și recomandări de CASCO auto
Prețul unei asigurări CASCO auto depinde de mașină, de marcă și vechime, de kilometri parcurși, de starea mașinii, mulți fac și o inspecție. Acum, Zafira nu mai e demult nouă și totuși am păstrat CASCO din două motive – unul ca să rezolv micile neplăceri fără bătăi de cap, am avut multe incidente, nu doar cele două relatate mai sus. Al doilea motiv este că am văzut foarte multe accidente cu daună totală și știu că se poate întâmpla oricui și oricând. Nu ai timp să te ferești. Iar în acel caz nu aș vrea să fie o mașină fără RCA sau una de la o firmă fantomă de RCA care nu plătește. Sau să stau să recuperez banii de la șofer. Trebuie să fii pregătit și pentru așa ceva.
Eu am asigurarea CASCO la Gothaer. Nu știam cine este firma, am primit o ofertă când îmi expira CASCO la Groupama. La acel moment, dauna totală pe Groupama mi-ar fi adus 5.000 de euro, iar cea de la Gothaer circa 9.000 de euro. Acestea fiind zise, vă prindeți singuri de ce nu am mers pe mâna Groupama, unde cât de cât știam situația. Mă bucur că Gothaer nu a fost o dezamăgire, de-asta vă și scriu acest articol, să știți că se poate și așa, fără nicio obligație de la ei.
La Omniasig am avut CASCO, dar când mașina a fost lovită în parcare au refuzat să plătească. Deși toate actele erau în regulă, deși toate dovezile erau acolo, Omniasig au crezut că se pot juca. Și costau de fapt câteva sute de lei reparațiile. După un an m-au sunat să îmi returneze banii, le-am spus că nu mă mai interesează, să nu mă caute.
De asemenea, părerea mea este că, înainte de a face vreo asigurare auto – CASCO sau RCA că vine sezonul reînnorilor – să căutați pe Google numele firmei și “probleme” sau “țeapă”, vedeți ce rezultate vă returnează. Deși pot fi extrem de multe plângeri, veți vedea că unele firme au sute și mii de plângeri, iar altele au câteva cazuri izolate. Știu că cei din service recomandă Allianz-Țiriac, dar nu am reușit niciodată să fac asigurare la ei pentru că sunt extrem de scumpe.
De exemplu, eu la Groupama plăteam 150 de euro pe trei luni, iar acum plătesc cam 160 de euro pe trei luni, deci undeva la 53 de euro pe lună. Am schimbat bara față, bara spate, faruri, stopuri, parbriz, ce să mai, am o mașină ca nouă datorită CASCO. Spre comparație, la Allianz era un preț de vreo 300 de euro.
Ca o concluzie finală, este foarte util RCA, dar este pentru cei pe care-i lovești, iar ție nu ți se repară absolut nimic dacă ai produs accidentul. Ar trebui să existe și un fel de CASCO minim obligatoriu, să îți poți repara și mașina ta, chiar dacă ai avut un moment de neatenție. Pînă atunci, CASCO auto este cea mai bună variantă ca să scapi de bătăi de cap.
OHO, la OMNIASIG nu esti singurul patit !!! SUNT cei mai mari tepari de pe piata asigurarilor casco !!!
Am avut CASCO la OMNIASIG si mi-a fost sparta locuinta. Masina acasa, cheile in casa asa ca a plecat si cu cheile dar fara masina.
Am chemat politia, amprente si ia gasit. Cheile NU.
Depus dosar la OMNIASIG pentru:
– inlocuire INTEGRALA butuci & cheile aferente si alarma .
REZULTAT: dupa 3 luni de certuri si scandaluri cu omul lor au decontat: rescriere soft auto pentru stergerea cipului cheii pierdute si cheie noua. ATAT !
Feriti-va de omniasig!!!!
 
Mersi pentru confirmare, mai găsisem și online multe povești.
 
Salut.
Am citit cu interes. Care ar fi avantajul CASCO in cazul tau? Un parbriz la Pilkington este intre 500-1000 de lei (depinde daca are senzor sau nu) si o bara spate este cateva sute de lei. Daca nu ai CASCO, nu ai nevoie de adeverinta de la politie (batai de cap), deci te duci direct si iti schimbi piesa.
De ce e nevoie sa platesti o dauna in avans si mai mult sa o platesti la un pret supraestimat?
Merci,
Mircea
 
Salut Mircea,
Întâi de toate de câte ori am avut de reparat ceva fără asigurare, a costat o groază. Pentru că nu mă pricep la mecanică nu vreau să mă duc la un service de băieți să facă mașina varză, așa că am fost doar la reprezentanță. Și casco nu mi s-a părut scump sau că plătesc degeaba, din contră.
Este adevărat, birocrația e mare, dar cred că și din cauză că mulți au profitat doar de diverse portițe să repare pe bandă 🙂
 
Salut.
Abia acum am vazut raspunsul tau. Credeam ca o sa primesc reply in momentul cand se mai posteaza ceva.
Am vrut sa dau un feedback pentru ca si eu am trecut prin aceleasi situatii ca si tine sau foarte similare, dar fara CASCO, avand o masina premium si le-am rezolvat pe ambele:
1. Sarit piatra pe autostrada de la TIR. In 5 minute fisura acoperise intreg parbrizul pe diagonala. Am fost tot la Pilkington si am cumparat direct un parbriz. Am fost dimineata si seara am luam masina si a costat 1000 de lei absolut tot (fara drumuri la politie). Simplu ca buna ziua!
2. Pentru accident din spate, este adevarat poti folosi RCA-ul vinovatului sau CASCO-ul tau. Daca nu ai CASCO, exista un produs numit RCA cu decontare directa. In cazul mentionat, iti poti folosi RCA-ul tau pentru daune provocate de altii (ex: vinovatul are EUROINS si tu ai Generali, evident il vei folosi pe al tau). RCA cu decontare directa este cu 10% mai scump ca un RCA clasic.
3. Deci solutii exista, depinde cum alegi sa le gestionezi. Evident cred in produsul CASCO doar pentru masini noi (maxim 3-4 ani). Dupa perioada asta deja nu mai merita, dupa parerea mea:
-preturi umflate la piese – piesele pe CASCO sunt 3X fata de pretul real al pieselor
-frasiza – cea mai mare escrocherie posibila
-plata unde posibile daune in avans (dupa 10 ani de plata ai dat pe CASCO >50% din valoarea masinii cand a fost noua)
-cresterea politei in cazul in care o folosesti
-si mai pot enumera cel putin 5-6 lucruri aberante dupa parerea mea
Ca solutie la CASCO (1000-1200 EURO pe an in cazul meu):
-folosesc un cont de economii unde pun banii de CASCO cu strictete (100 de E pe luna). Pana la urma si la CASCO dai banii in avans.
Banii se vor acumula aici, in cazul in care nu exista daune banii sunt bine depozitati si se duc pe concedii sau se capitalizeaza pentru o noua masina. In cazul in care exista daune, se vor folosi bineinteles. Echivalentul politei pe un an acopera aproape orice interventie la masina.
-folosesc RCA cu decontare directa (10% in plus)
-mai exista in produs auxiliar, CASCO City (CASCO la pret de RCA zic ei), care acopera furtul total, incidente meteo,caderi de copaci etc
Pana la urma fiecare are deplina libertate si alege ce e mai bine pentru el.
PS: Iti inteleg punctul de vedere si frica fata de service-uri de baieti, dar iti garantez ca exista service-uri serioase, profesioniste si care lucreaza bine, poate chiar mai bine ca la reprezentante.
Mircea
 
Salut,
Exista mai demult posibilitatea să primești notificare pentru răspunsuri. Dar multă lume a raportat asta ca spam și am preferat să dezactivez funcția.
Mulțumesc pentru precizări, foarte utile 🙂