Aska A5 este prima mașină zburătoare din lume care a început procesul de certificare de tip cu autoritatea americană FAA, conform unui comunicat de presă. Prototipul companiei de mobilitate aeriană din Silicon Valley a primit certificatul de autorizare (COA) și certificarea specială de navigabilitate de la FAA și a început testele de zbor.

Mașina zburătoare Aska A5

Mașina arată mai mult ca o dronă, iar când „aripile” sunt pliate, nu arată deloc atractiv.

Mașina zburătoare Aska A5

Mașina zburătoare Aska A5

Din 2022, ASKA a efectuat teste la sol cu succes și în prima parte din 2023 a început să efectueze teste de conducere pe stradă. Acest certificat special de navigabilitate semnalează că ASKA A5 a îndeplinit cu succes toate cerințele de siguranță FAA.

Compania lucrează îndeaproape cu FAA în ceea ce privește certificarea. Dacă trece de toate examenele, înseamnă că proiectarea este în conformitate cu standardele aplicabile de navigabilitate, zgomot, aerisire a combustibilului și emisii de evacuare.

„Am atins o serie de repere tehnologice în primul trimestru al anului 2023. Primul prototip funcțional al ASKA A5 a fost prezentat în ianuarie la CES, iar apoi a trecut cu succes testele de teren și de conducere și obținând COA și Certificarea specială de navigabilitate”, a declarat Guy Kaplinsky, CEO/Cofondator. „Datele pe care le colectăm din testele de zbor ne permit să facem progrese către obținerea certificării. Am finalizat deja faza inițială și progresăm către următorul nostru reper, statutul G1”, a adăugat el.

Certificarea G-1 este o etapă critică în procesul de validare încrucișată FAA, care stabilește cerințele de navigabilitate și de mediu necesare pentru a realiza Validarea certificării de tip FAA.

ASKA A5 nu este doar capabil de decolare și aterizare verticală (VTOL) de pe un heliport sau spațiu special, ci poate intra într-un aerodrom conducând prin poarta aeroportului, deschizând aripile, rulând către un heliport sau pistă, apoi decolând. Vehiculul poate efectua, de asemenea, o decolare scurtă eficientă din punct de vedere energetic de pe pistă.

ASKA A5 folosește la maximum infrastructura existentă, cum ar fi parcări, stații de încărcare, aerodromuri, heliporturi și piste, pentru o integrare perfectă în peisajele urbane și suburbane. Vehiculul se potrivește în locurile de parcare standard, poate fi încărcat acasă și la stațiile de încărcare pentru vehicule electrice, iar motorul de extindere a autonomiei funcționează cu benzină premium achiziționată de la benzinăriile auto existente.

Rezervările de precomandă au fost lansate în 2021, iar compania a obținut deja 50 de milioane de dolari în precomenzi.