Am avut ocazia să conduc noul Mercedes Clasa A, modelul care va ajunge în România în septembrie 2012. Am condus de la Ljubljana la Portoroz și înapoi, versiunile A200 diesel comfort, A220 diesel sport, A250 sport AMG și A200 benzină sport cu cutie manuală. Atât pe autostradă cât și pe drumuri de munte cu serpentine, dar ne-am dat și cu versiunea de top pe pista aeroportului din Portoroz.
Să citiți și concluziile, să vedeți galeria de poze și filmele de la final 🙂
Sumarul articolului:
Pro și contra Clasa A
Mi-a plăcut:
– stabilitatea în curbe la viteze mari;
– accelerația și sunetul motorului;
– frânele foarte sigure, care te lipesc de scaun;
– GPS-ul integrat și capacitatea de conecta iPhone;
– design-ul sportiv exterior incomparabil cu generațiile anterioare;
Nu mi-a plăcut:
– tehnologia relativ complicată a sistemului de bord;
– lista ecranului touchscreen înlocuit de un joystick enervant;
– avertizările anti-coliziune sunt setate prea strict (practic sună când nu e cazul). Ceea ce poate e bine pentru șoferii începători, dar uneori este supărător.
– suspensia sport este prea rigidă pentru Europa de Est 🙂
Mulțumiri pentru oportunitate celor de la Mercedes-Benz România.
Noul Mercedes Clasa A
Clasa A a fost dintotdeauna ciudată, nu mi-a plăcut designul primelor generații și deja când auzeam de A-Klasse schimbam subiectul. Dar, de data asta mi-a sărit în ochi de la primele anunțuri oficiale. De ce? Păi este în primul rând o schimbare radicală de design. Mașina compactă, de oraș, care înainte semăna cu un fier de călcat și targeta probabil familiștii, acum arată a mașină. Are un design sportiv, plus că include elementele clare de design Mercedes, chiar dacă per-total a fost asemuită cu multe modele ale competiției. Eu nu cred că ai putea să o confunzi, poate doar dacă ai dioptriile prea mari și ți-ai pierdut ochelarii.
Privind probabil că arată în linia mașinilor sport și sincer cred că forma comună este dată de aerodinamică și atât. Iar spatele tăiat și eleronul inclus sunt elemente deja compune pentru segmentul ăsta, le au toate mașinile din zona asta. Adică sigur, un design poate modifica asta, dar nu va ajuta mașina să se miște mai bine, să aibă stabilitate mai bună sau să consume mai puțin. Nu, nu cred că este copiat.
Mercedes Clasa A – interior
Interiorul noului Mercedes Clasa A este la cel mai înalt nivel – materiale premium – design avansat – combinații de culori plăcute. Mi-a plăcut mai ales versiunea AMG, dar era logic, fiind varianta de top. Probabil combinația de roșu și negru este perfectă. Dar arăta bine și combinația de alb/gri/negru de la modelul Comfort testat.
Spațiul interior este mare, comod, deși n-am stat deloc pe bancheta din spate 🙂 Mi-a plăcut scaunul șoferului, foarte compod, designul generala al bordului, extrem de high-tech, dar și notificările afișate direct în zona centrală, unde de obicei vezi doar viteza cu care mergi.
nul cu 12 butoane include hands-free, o tehnologie extrem de utilă mai ales că toate versiunile au Bluetooth integrat. Mi-a plăcut și feedback-ul cu vibrații oferit de volan atunci când părăsești banda – când calci fără să vrei banda laterală sau schimbi banda fără semnalizare. Poate e chiar util dacă ești obosit de exemplu.
Și pentru români, da, portbagajul este suficient de mare pentru o vizită în supermarket :D.
Conectarea iPhone și alte tehnologii
Foarte interesantă ideea conectării iPhone la sistemul multimedia din noul Mercedes Clasa A – tehnologie care va fi extinsă și la Android anul viitor. Dar realizarea nu este 100% perfectă. Să vă povestesc. Terminalul iPhone se conectează la sistemul multimedia din mașină prin cablu, situat în torpedou. Oficialii Merceres spun că au ales cablul pentru a oferi viteză mai mare de transfer pentru fișierele multimedia. Poți asculta muzică de pe telefon, poți integra Facebook și Twitter și poți folosi Google Maps – cu tot cu puncte de interes sau StreetView acolo unde este disponibil. O serie de funcții fără rival și extrem de utile. Nu poți răspunde la mesajele primite decât cu mesaje prestabilite de tine în aplicație. Nu poți scrie din mers. Dar poți urmări feed-ul din mers.
Dar am câteva observații – nu poți seta să primești SMS-uri sau e-mailuri. Doar feed Facebook sau Twitter. Ceea ce rămâne un pic ciudat. “Sunt reglementări de securitate”, zic oficialii Mercedes. Totuși, vorbim de mesaje text care apar pe display-ul mașinii. De ce ar fi Facebook mai sigur decât SMS-urile? Mă rog.
Plasarea telefonului în torpedo nu mi s-a părut o idee bună. Poate ai nevoie de altceva de pe el și atunci trebuie să tragi pe dreapta. Puteau face un suport în cotiera șoferului de exemplu. Sau în partea dreaptă a bordului. Dar e bine că au făcut și asta. Oricum, poți conecta orice telefon prin Bluetooth pentru sistemul hands-free.
Sistemul de navigație GPS este făcut cu Garmin/Navigon și mi s-a părut unul dintre cele mai bune. Adică nu te puteai rătăci, avea străzile exacte și poziționarea a fost perfectă în ciuda munților. Te anunța dinainte ce trebuie să faci, arăta pe display care e banda pe care trebuie să stai – foarte util. Nu am ratat nicio străduță, am condus relaxat deși n-am mai fost niciodată în Slovenia. Așa ar trebui să fie 🙂
Tehnologia de siguranță este interesantă. Pe lângă feedback-ul din volan despre care am scris mai sus, există sistem care detectează pericolul unei coliziuni frontale și de asemenea detectează mașinile aflate în unghi mort. De exemplu, pe serpentine, dacă nu păstrai distanța față de mașina din față începe și arată un avertisment pe bord, apoi dacă te apropii și mai mult începe și piuie. Te ajută să oprești la fix, fără să rămâi fără bara din spate. Dacă schimbi banda, iar din spate vine o mașină în viteză îți aprinde o lumină de avertizare în retrovizoare și de asemenea piuie. Foarte util pentru autostradă dacă circuitul nu este perfect drept și nu apuci să vezi ce vine din spate.
Tot la tehnologie ar intra și noile motoare, diesel și benzină, care intră deja în standardul Euro 6 care va fi obligatoriu abia din 2015. Dieselul merge de la 1,5 la 2,2 litri, 80 – 125 kW și 109 – 170 de cai putere. Benzina merge de la 1,6 la 2 litri, respectiv 90 – 135 kW și 122 – 211 cai putere. Mi-a plăcut eco-stop, care oprește motorul la semafor sau când stai în coloană. Benzinarul e un pic mai leneș sau așa mi s-a părut.
Mercedes 2020
“A vine de la Atac”, spun oficialii Mercedes Benz. Strategia germană are ca punct final dominația segmentului premium în 2020. “Cererea pentru mașini premium crește de la an la an”, spune Tobias Muller, global communications la Mercedes Benz. Piața globală de mașini premium crește de la 6,5 milioane de unități în 2011 la 10,6 milioane în 2021, conform studiilor citate de compania germană. Comania vrea să devină principalul furnizor de mașini premium la nivel mondial în următorii opt ani.
Concluzii
Versiunea nouă Mercedes Benz Clasa A este o mașină compactă premium, de oraș și pentru week-end, perfectă pentru o familie tânără, dar nu numai. Are veleități sportive, design foarte bun, interior excelent cu materiale premium, confort maxim, spațiu și motorizări pentru orice buzunar. Versiunea de bază, care are un motor economic și un preț sub 24.000 de euro. Versiunea de top merge pe la 39.000 de euro, dar merită.
Idei despre noul A-Klasse veți găsi de asemenea în Promotor, pe Voom.ro, în Automarket și Wall-Street.
Galerie foto Mercedes Clasa A
Poze reale cu noul Mercedes Benz Clasa A, făcute în Slovenia cu ocazia drive-test-ului.
[nggallery id=398]
Video
Mercedes A-Classe A250 AMG @ Portoroz Airport, Slovenia:
Parca e prea americanizat, in rest toata stima pentru robotii care il construiesc.
 
Oricum, nu mai e tomberonul ce-a fost odinioara…
 
Arată mult mai bine decât variantele anterioare 🙂
 
Mi se pare o masina eleganta, dar nu este pentru drumurile noastre din Romania
 
De ce nu, doar sunt si limuzine pe drumurile din Romania 🙂 Ok, suspensia sport este dura, dar poti alege varianta Comfort.
 
Cand ma gandeam clasa A, ma gandeam la un Matiz mai dotat. Din cate vad din poze, e o schimbare radicala. In bine. Seamana cu un BMW mic si sport, doar ca nu retin cum se cheama.
Nasol cu suspensia sport pe la noi… n-as da masina mea cu suspensie hidraulica pe nimic in lume. (Poate doar pe un covor zburator sau ceva).
 
Da, s-a discutat ca seamana cu Seria 1, dar mi se pare ca are prea multe elemente clasice Mercedes ca sa zici ca e copiata. Cred ca forma generala e relativ la fel, dar vorbim de studii de aerodinamica. Si alte masini sportive sunt la fel 🙂
 
este superb. racheta terestra, mai mult de atat nu iti poti dori
 
@Dan. N-am zis ca e rau faptul ca seamana cu BMW-ul respectiv. E bine sa copiezi ceva bun, si chiar sa-l imbunatatesti. Doar nu era sa se inspire din Logan.
 
@Claudiu – Cum sa se inspire din Mercedes de la Logan?! Crezi ca motorul 1.5dCi ar merge pe Mecedes? Iti dau un singur cuvant cheie – Citan –