Saab 9-5 Sedan este o experiență extraterestră pentru mine. Bine, m-am mai plimbat cu câteva modele de mașini mișto, dar mai ales ca pasager 🙂 De condus, am condus Zafira, Corsa, un BMW vechi de 10 ani și, evident, diverse modele și echipări de … Logan. Saab 9-5 nu poate fi comparat cu ceea ce am condus eu pînă acum, așa că experiența a fost de nota 10. Un mit: „dacă înveți pe cutie manuală, trecerea la automat va fi foarte grea”, ce prostie! Am condus mașina cu cutie automată fără nicio problemă, chiar dacă am mai dat din piciorul stâng, din reflex. Dar absolut nicio problemă n-am avut.
Am testat varianta Aero, adică maximum de dotări, iar motorul a fost 2.8 litri V6 turbo, capabil să scoată 300 de cai şi un cuplu de 400Nm. Tracțiune integrală XWD. Am ajuns la 120 în câteva secunde și nu înțelegeam de ce mașinile celelalte stăteau pe loc…
Saab 9-5
Mi s-a părut o mașină excelentă din toate punctele de vedere. Design exterior și interion, dotări, confort oferi șoferilor, tehnologii noi, motorizare, preț (!). La banii ăștia nu iei mașină cu astfel de dotări la niciun competitor. Plus că Saab are un statut de premium autentic, nu de „coca”. Pînă acum n-am mai văzut atâta tehnologie într-o singură mașină. Panoul de bord este computer multimedia, chiar are și hard-disc pentru stocarea de filme și muzică. Tot felul de sisteme inteligente de asistență pentru șofer – cameră video care citește semnele de circulație și te avertizează ce și cum, asistență la schimbarea benzii, asistență la parcare… informațiile de viteză proiectate pe parbriz și multe altele. Interiorul pare fix de avion, nu de mașină, dar în același timp este extrem de confortabil, totul este intuitiv și plasat la îndemână. Probabil după ce te obișnuiești cu mașina, după câteva plimbări, nu vei mai dori să mergi nici pînă la ziare pe jos.
Interiorul mi s-a părut foarte spațios, chiar și comparat cu mașina mea. Sunt covins că și portbagajul este foarte mare, dar n-am deschis să văd. De fapt este unul din avantajele sedanului. Am auzit că se lansează anul ăsta, la Geneva, versiunea break, pentru care sunt speranțe mari. Adevărul este că e o mașină care merită. Camera foto n-a fost într-una din zilele ei bune, iar eu n-am avut timp de setări, am pozat din fugă, așa că nu sunt foarte relevante imaginile. Am pus și un filmuleț din interior (imediat vine), nu se vede nici el extraordinar.
Concluzii
Saab 9-5 este o mașină premium, puternică, fiabilă și extrem de bine dotată. Mi-a plăcut din toate punctele de vedere, design, interior, cum se mișcă, tehnologia… Prețul pentru varianta premium pleacă de la 43.490 euro fără TVA. Are și versiuni, mai accesibile, 2.0 cu 220 de cai de la 31.990 euro la 38.490 euro, sau chiar versiune 1.6 cu 180 de cai de la 27.490 euro. Nu este un chilipir, dar cu siguranță merită.
Galerie foto:
[nggallery id=139]
Maşina asta mi s-a părut excepţională încă de când a fost lansată. La exterior nu ai ce să îi reproşezi. Marea problemă este preţul. La aproape jumătate din sumă îţi poţi lua modelul Opel Insignia cu care seamănă foarte mult.
 
Ca bine zici si fara suparare, dar nu e nimic chiar SF in aceasta masina, doar ca ajuns in randul lumii intr-un sfarsit (cu falimentul f. aproape).
Desigur, depinde cu ce compari…
Uiti sa mentionezi ca motorul este (2.8) benzina turbo, adica nicidecum o chestie care sa intereseaza pe cineva, la cat e litrul de benzina si la cat consuma (banuiesc ca prin Bucuresti cca 20l/100 Km).
Despre pret.. e simplu: e mult prea scumpa pt ceea ce ofera, iar cea mai mare problema a SAAB este faptul ca incearca sa concureze intr-o liga mult mai antrenata, iar ei nu se ridica la acelasi nivel decat prin pret.
Despre design, cel putin cel interior.. e simplu/barbar.
Liniile de design nu o fac chiar cea mai populara masina, dar cred ca frumusestea e subiectiva.
 
@Emil, mersi pentru sustinere 🙂
@Bogdan, in primul rand mersi pentru comentariu. Da, cred ca e o chestie subiectiva, mie totdeauna mi-a placut design-ul mai robust, diferit, comparat cu ceea ce vad laudat peste tot – Mercedes CLS, Audi A7…
La interior, nu am cu ce sa compar, dar nu e deloc barbar, cel putin pe partea high-tech stau foarte bine.
Benzina e scumpa, dar e scumpa pentru toti. la noi se vand numai de la 3 litri in sus 🙂
 
Saab e Saab, isi merita banii.
Hai sa nu-l comparam cu Insigna(!)
 
Ca proprietar de Opel, iti dau perfecta dreptate. Dar Emil nu stiu daca a condus un Opel 🙂
 
Dane, tu ai mai condus o masina cu Automatic Gear Box (am incercat sa evit cacofonia) ?
 
Nu, am spus si in text ca este prima experienta… N-am avut nici o problema de adaptare 🙂
 
Pai, in cazul acesta, ar fi fost misto sa scrii articolul anterior despre cum te-ai adaptat la cutia automata, sau cum te-ai dat cu Zafira, Corsa, BMW (mai vechi), Logan, samd..
Sa nu ma crezi carcotas, dar nu prea le gasesc locul in textul despre un drive test Saab.
Mai trage si tu cu ochiu` pe la Dogaru, ca banuiesc ca si el trage pe la tine 🙂
Bine ti-am gasit blog-ul…de IT-ist!:)
 
Am vazut si eu azi pe cheiul Dambovitei mai multe modele Saab, dintre care am remarcat noul 9 – 5, dar si un Aero CC bleumarin … n-am decat cuvinte de admiratie … foarte faine…
 
mai mult ca sigur iesisera de la Auto – Cobalcescu si se indreptau spre acea prezentare a noului 9-5
 
A primul drive test auto, trebuia sa explic 🙂
 
Da, pe-acolo am fost 🙂
 
Volvo si Saab, suedezele, marcile mele preferate.
 
Nu e asa premium, dar Subaru e favorita mea 😉
 
Mi-a placut articolul. Am avut ocazia sa merg cu un BMW 525 de 243 de cai (eram „copilot”). A fost o experienta de neuitat. Pe langa asta am avut ocazia sa asist la o demarare in tromba a unui Porsche Cayenne. Nu voi uita sunetul produs de motor, a fost o delectare pentru urechi. Sunt masini superbe si nu doar cele mentionate, si multe altele. Toate le-as conduce dar Saab este preferata mea. Are ceva special.