Înainte de „Revoluție”, un vecin la vreo trei blocuri distanță avea un Saab 900, probabil tocmai varianta de prin 1984 pentru că părea atunci foarte nouă, ce să mai, era OZN chiar și pentru București. Aveam vreo 10 ani când începuseră să mă pasioneze mașinile, rămâneam cu ochii la Saab de câte ori mă duceam la pâine și înapoi.

Ai mei aveau o Dacia 1300, prietenii noștri aveau Oltcit, colegii de școală Trabant. Nu prea avea nimeni mașini cool pe vremea aia. Pe omul cu Saab nu l-am cunoscut niciodată.

Saab 900

Dar țin minte de atunci că mi-am dorit întotdeauna să conduc un Saab.

Mi-a rămas în cap chestia, chiar dacă scriu povestea asta pentru concursul Saab România. Pînă acum nu am reușit să conduc un Saab, mai mult ca sigur este o senzație extraordinară. Sper să am ocazia odată cu acest concurs.

ads

Știu că Saab este o marcă auto de nișă, dar poate e timpul să reconsiderăm un pic valorile. Ce ne impresionează? Doar vânzările către cât mai multă lume? Nu cred, cred că o marcă precum Saab poate face calitate, se poate diferenția.

Sunt puține mărci care au marcat industria auto, așa cum a făcut Saab. Apropo, știați că suedezii au produs întâi avioane, de prin 1937 (Svenska Aeroplan AB)?. Prima mașină ieșea din fabrică zece ani mai târziu (și nu arăta deloc rău, aș adăuga eu). Au urmat Saab 92, 93 , 95… Chiar îmi place că și-au păstrat mărcile. Saab 900 a fost cel mai bine vândut model și ceva îmi spune că și el va fi relansat.

Am votat Saab 9-5 la capitolul Design, în Autovot 2011. După cum se poate vedea aici, am fost singurul blogger care a votat Saab…

În fine, am citit anul trecut despre preluarea Saab de către olandezii de la Spyker. Cred că este o treabă bună, mă bucur că își relansează prezența la nivel european și mă bucur că vor fi activi în România.

Acest articol participa la concursul “Do you feel SAAB?“. P.S. – chiar îmi place Motorstory.ro, l-am descoperit de mai multă vreme și îl citesc 🙂