Astăzi sunt la Best Marketing, evenimentul revistei Biz, am să vă povestesc pe scurt principalele teme de discuție. Începem cu viitorul marketingului sau mai bine zis marketingul viitorului, cu Răzvan Căpănescu.

marta-usurelu-biz-compressorMarta Ușurelu a deschis evenimentul povestind unul din trendurile momentului în marketing: peste 40% din directorii de marketing se schimbă de la an la an, iar cel care vine nou, nu continuă munca și proiectele începute de predecesor, ci ia totul de la zero, schimbând și strategia, dar și agenția și direcția în care merge compania. Și aici apare trendul de a schimba oamenii cu experiență cu juniori ieșiți de pe băncile facultății, iar aceștia deși aduc un val nou, nu au și capacitatea de a analiza rezultatele produe și de a seta strategii viabile.

razvan-capanescu-compressor

Ulterior, Răzvan Căpănescu a povestit că schimbarea directorilor de marketing are și un alt efect: oamenii nu mai au curaj să realizeze proiecte curajoase, nu mai vor să riște nimic, de aici campaniile plictisitoare și aproape inutile, dar care nu riscă să afecteze cumva locul de muncă. Iar rezultatele sunt slabe.

Din cauza schimbărilor rapide din industrie, chiar dacă se decid campanii de marketing bune, creativii nu primesc suficient timp pentru a lucra campania, fiind deadline-uri extrem de scurte. Evident, șansele de a realiza o campanie efectivă, admirabilă, sunt reduse la maxim.

Stela Toderașcu de la Avon vorbește despre provocările comunicării integrate. Despre proiectele și campaniile pe care le-au realizat pentru brandul de cosmetice.

Maria Dobre de la Carrefour vorbește despre tehnologie și abordarea omnichannel la cel mai mare retailer local. Nu știam că au o abordare omnichannel, Altex fiind primul retailer mare care a vorbit despre așa ceva în România. Au testat o aplicație smart shopping, clientul putând afla cel mai scurt traseu prin magazin după produsele din lista de cumpărături. S-a renunțat la idee după test.

Au testat tehnologia beacon, iar rezultatele sunt compatibile cu promoțiile TV, fără costul aferent. S-au dublat vânzările pe categoria de produse promovate, se continuă testele… Iar acum urmează vouchere care să aducă publicul online în magazine offline… Tot la capitolul tehnologie, au adus în Gara de Nord un touch-screen imens pe care se pot vedea ofertele de produse și se poate câștiga un voucher.

Ana Maria Pâslaru de la Unilever vorbește despre brandurile din viitor și capacitatea de a rămâne alături de client pe termen lung.

Carmen Sterian de la Wunderman vorbește despre campaniile sociale cu impact. Nu pentru cauze sociale, ci cu mesaj social. Oricine rezonează cu mesajul dacă este general valabil, dacă semnalează o nedreptate sau scote în evidență un obicei social cunoscut. Rezonand cu mesajul, omul rezonează cu brandul practic.

Urmează mai multe prezentări interesante, regizorul Cristi Puiu vorbește despre marketing și el, vor fi dezbateri despre marketingul sportiv, despre programatic și ad-blockere. Din păcate, trebuie să fug.