Am fost vineri seara la întâlnirea cu CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, în care s-au discutat multe probleme, precum Black Friday 2017, probleme legate de livrare, investițiile făcute în site, evoluția prețurilor, dar și probleme privind măsurile fiscale recente și altele asemenea.

Pînă la ora asta mai puteți citi pe această temă articolele scrise de Vali, Profit.ro sau Wall-Street.

Creșterea eMAG

Cel mai mare magazin online din România este și cel mai mare ecosistem bazat pe ecommerce. Sunt 4.000 de angajați, 6.000 de parteneri în Marketplace, 500.000 de vizitatori unici pe zi, 2 milioane de produse listate, iar din cauza complexității apar și diversele probleme raportate de utilizatori.

Dezvoltarea eMag continuă susținută de patru piloni: simplitate în utilizare, gama de produse cât mai extinsă, prețul corect (nu va putea fi cel mai mic din piață – comparativ cu principalii competitori este mai mic), precum și servicii bune (livrare, customer service), a explicat Iulian Stanciu.

Livrarea produselor depinde foarte mult de depozit și eMAG a investit foarte mult pentru organizarea acestuia și tehnologizarea lui. Investițiile în ultimele luni au fost de 10 milioane de euro, dar acum eMAG are cea mai mare bandă de sortare pentru comenzi și posibilitatea ca produsele mai mici comandate de aceeași persoană să fie reunite într-un singur colet. Depozitul eMAG a ajuns acum la 125.000 de metri pătrați. Platforma tenologizată are etaje de 8.000 de metri pătrați fiecare. Se sortează după criterii precum colete mici / colete mari, ora de livrare, localitatea de livare. Retailerul lucrează cu 20 de curieri pentru a putea face față livrărilor.

După implementarea acestui sistem, timpul de livrare mediu în București a scăzut sub 2 zile, iar acum eMAG poate livra 200.000 de produse pe zi. Anul trecut de Black Friday au expediat circa 900.000 de produse, de aceea acum se pot livra comenzile în prima săptămână de după 17 noiembrie. Livrările de Black Friday vor începe chiar de vineri, dar vor continua și sâmbătă și duminică și zilele următoare.

Se continuă extinderea punctelor de prezență la Poșta Română, acum sunt 600 de puncte de livrare în țară. De asemenea, se poate livra astăzi oriunde în țară, în orice localitate.

Problemele Marketplace

Vorbeam și cu colegii, mulți oameni cumpără din Marketplace, nu se uită ce firmă vinde acel produs și rămân cu impresia că au cumpărat de pe eMAG. Principalele probleme aici sunt termenul de livrare sau posibilitatea de a returna produsele. Uneori livrarea durează foarte mult, alteori nu se poate face retur la fel ca la eMAG. Și aici se fac îmbunătățiri pe parcurs ce platforma adaugă noi și noi parteneri.

Iulian Stanciu de la eMAG a spus că returul produselor se poate face instant în orice Showroom eMAG și astfel procesul este mai rapid. Pentru a urmări livrarea produselor, toți partenerii emit acum un AWB unic de la eMAG, iar informațiile privind expediția sunt disponibile acum la aproximativ 65% dintre comenzi. Se va continua extinderea sistemului pînă vor fi toate produsele de la parteneri.

Există un nou sistem de retur, Fast Refund, care a permis o scădere a mediei de returnare a banilor la circa 2.5 zile.

Optimizări pentru paginile de produse

Anul acesta, eMAG nu a mai vorbit despre servere și investițiile făcute în zona asta pentru a susține traficul de Black Friday 2017. Optimizările făcute pe pagină sunt menite să ofere informații cât mai clare, cine vinde produsul, cât este estimată livrarea, informații reale despre stoc. Se adaugă tot mai multe review-uri (deși nu vă gândiți că ele sunt făcute de cineva care se pricepe, ci doar comentarii privind produsele, multe dintre ele doar amuzante). Oficialii eMAG spun însă că review-urile ajută la vânzare și sunt acum peste 600.000 de astfel de comentarii pe paginile de produs.

Ca să vă dați seama mai bine despre traficul de pe eMag, dacă ating 500.000 de unici pe zi, în octombrie 2017 traficul a adunat 33.000.000 de afișări, iar media este așteptată să crească la 55.000.000 în noiembrie 2017 și la 50.000.000 pentru luna decembrie. Adică oamenii caută produse și petrec timp pe paginile alea. De asemenea, peste 1 milion de utilizatori au descărcat aplicațiile mobile eMAG, fie Android, fie iOS. Nu știm câți le și folosesc activ.

Iulian Stanciu a mai explicat în anii trecuți de ce crește și scade prețul produselor pe eMAG. Anul acesta a reamintit faptul că toate prețurile pleacă de la cele de bază recomandate de producători, dar variază în funcție de cursul valutar, de transport, de taxe, de prețurile competitorilor. El a explicat că eMAG studiază prețurile oferite de principalii competitori pentru aproape fiecare produs și în funcție de ele stabilește prețul final, astfel încât să fie corect. Nu va putea avea niciodată cel mai mic preț, cine pornește în afaceri așa, este ca și cum ar vrea să dea faliment. Totuși, prețul eMAG nu este cu mult mai mare, iar în plus ești sigur că te bucuri de celelalte servicii.

Legat de teoria conspirației, că eMAG crește prețurile înainte de Black Friday, Iulian Stanciu a spus că au fost campanii de reduceri aproape în fiecare lună, chiar și în acest week-end. Totul depinde de unde începe consumatorul să umărească acel preț. Dacă era la promoție, apoi el revine la prețul fără reducere și pare că s-a scumpit.

Galerie foto

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!