Vânzările Flanco au urcat în 2019 la 1.21 miliarde de lei, o creștere de 13.1 %, peste media industriei, iar profitul companiei a crescut cu 87% la 40 de milioane de lei.

Retailerul a extins anul trecut rețeaua de magazine la nivel național, avea la finalul anului 156 de unități în 115 orașe din țară. Au și închis magazine care nu erau rentabile și au căutat alternative. Compania a investit în dezvoltare în ultimul an circa 14.3 milioane de lei.

Vânzările Flanco online anul trecut au crescut cu 25% comparat cu anul anterior. Aproximativ un sfert dintre comenzi sunt deja plătite cu cardul. Cam 30% dintre utilizatori rezervă produsul online și îl ridică din magazin. Vizitatorii sunt 75% de pe terminale mobile sau tablete, majoritatea se informează online.

Cea mai mare creștere procentuală a vânzărilor Flanco a fost pe electrocasnice mici, dacă piața totală a crescut cu 14%, retailerul a vândut cu 27% mai multe comparativ cu anul anterior.

Aspiratoarele de tip stick au crescut în vânzări cu 124%, iar cele de tip robot au urcat cu 145%. Automatele de cafea au urcat în vânzări cu 33%.

Produsele telecom au urcat anul trecut la nivelul industriei cu 5.6 procente, iar Flanco a crescut cu 15 procente. Cresc vânzările de telefoane scumpe și de asemenea vânzările de smart band și smart watch.

Continuă dezvoltarea sistemului omnichanel, astfel clientul poate cumpăra online sau offline, poate returna în orice magazin sau trimite prin curier, cine cumpără online poate returna offline și invers. Există oferte dedicate online pentru orașele în care nu există magazin fizic. Românii din Republica Moldova sau alte țări pot comanda online, dar pot veni în magazin să le ridice (Iași, etc).

Politică de recompense pentru clienții nemulțumiți, se oferă voucher-uri pentru întârzieri la livrare sau reparații și altele asemenea.

Flanco are o problemă mare la recrutare și de asemenea 4 din zece angajați pleacă la alte companii. Au organizat diverse acțiuni pentru angajați, training, plan de carieră, e-learning, politici de promovare internă.

Aplicația ERP a companiei a fost actualizată care gestionează stocuri, comenzi, livrări și multe alte aspecte ale afacerii. Au fost automatizate procesele de livrare și s-au testat pentru prima oară roboți software care să preia o parte din task-uri.

Se anticipează probleme legate de stocuri din cauza epidemiei de coronavirus, fabricile din China fiind închise. Probabil segmentul telefoanelor mobile va fi cel mai afectat de aceste probleme, deci vânzările ar putea scădea.

Flanco prevede totuși o creștere de 5% a vânzărilor. Planul este ca în 2020 să deschidă 12 magazine noi.